VTR1000F slaat spontaan "na een tijdje"af bij de stoplichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokke1974

MF'er
22 apr 2014
89
0
Rij een prachtige motor net in bezit, maar lijkt zo lullig als de motor afslaat bij de stoplichten na een tijdje als de motor stationair toerental. Is niet altijd zo

Toerental zit tussen de 1000/1100 toeren.

en verder rijdt het als de brandweer.
Wat zou het kunnen zijn ? synchroniseren, toerental verhogen?

Alvast bedankt
 
loopt ie mooi rond stationair of een beetje rommelig? Sterft ie langzaam of gaat ie ineens uit? ineens uit: even kijken of de fan nog goed werkt en de boel niet elektrisch onderuit trekt.
 
Nee hij loopt mooi rond en dan plop uit maar zie wel dat de toerenteller net over de 1000 toeren is. Ik kom van 4 cilinderaf dus is even wennen
Dus 1300 is normaal? , zal het stel wieltje omhoog schroeven.
Moet erbij zeggen als ik het gas op 1500 toeren hou is er niks aan de hand.
Dus zal het een te krappe afstelling zijn.
 
Volgens mij staat je stationair aan de lage kant, 12 a 1300 doet die van mij hij moet wel die 2 dikke zuigers rond laten gaan.
:^
Heb een tijdje terug met een Falco lopen spelen met de stationair schroef. Het foutje dat ik maakte was dat ik hem zo laag mogelijk afstelde op bedrijfstemperatuur. Dus zolang de motor niet bedrijfstemperatuur was sloeg die af en soms op temperatuur ook nog wel als ik hoog uit de toeren kwam. Gewoon een kwestie van stationair 200rpm hoger laten draaien :Y
 
Nou ga ik proberen. bedankt alvast.
Is gewoon even wennen dat die 2 cilinders zo hoog in de toeren moeten zitten bij stationair.

Verder rijdt het prachtig!
 
:^
Heb een tijdje terug met een Falco lopen spelen met de stationair schroef. Het foutje dat ik maakte was dat ik hem zo laag mogelijk afstelde op bedrijfstemperatuur. Dus zolang de motor niet bedrijfstemperatuur was sloeg die af en soms op temperatuur ook nog wel als ik hoog uit de toeren kwam. Gewoon een kwestie van stationair 200rpm hoger laten draaien :Y

Je big-ends vinden een te laag toerental ook niet echt leuk.
 
Heb ik algedaan met handgas net onder 1500 toeren. dus zal dat met afwijking wel 1300 toeren zijn rond die koers.
En dan loopt hij pas echt mooi rond. WPHB geeft aan 1200 toeren
Hiervoor het ik een 4 cilinder gehad en die zat onder 1000 toeren . vandaar mijn vraag ook hoe hoog het voor een 2 cilinder moet zijn.
Maar de motor blijft nu toch echt even binnen. zal na hemelvaart de VTR1000F de sporen weer geven.
 
Ik heb ook een firestorm gehad welke af en toe afsloeg wegens backfire in de carburateurs. Dat is geen onbekend 'dingetje' bij een vtr1000f heb ik toen begrepen. Bij mij hoorde je soms vooraf een sis of knal onder de tank vandaan komen. Je schijnt het te kunnen verminderen door iets in het vacuumsysteem om te leggen (is niet heel moeilijk) of het toerental iets te verhogen en synchroniseren is ook niet verkeerd. Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je sproeiers en gasnaalden oke zijn. Carb voor maat 85 carbu achter 87 uit mn hoofd bij standaard filter en uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd,

Als je hem erg vol tank kan je hetzelfde ook wel eens gebeuren, dan trekt de ontluchting het niet.

als het topic op slot mag kan je dat aanvragen met het gele driehoekje bovenin de pagina he.

maar veel plezier met :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan