Huis/tuin/keuken compressortje

kineticr

MF'er
19 dec 2007
117
0
Mensen ik ben op zoek naar een leuk compressortje om te gebruiken bij mijn motor. Banden oppompen, dingen schoonspuiten etc. Ik gebruik de compressor niet voor een straalcabine dus erg veel capaciteit hoeft hij niet te hebben. Een luchtsleutel aansluiten in de toekomst kan ooit nog wel eens gebeuren.

Ik heb in de search al wat kennis opgedaan. Nou heb ik twee compressoren uitgezocht voor een schappelijk prijsje, namelijk: Airpress en Ferm. Beide 3 jaar garantie.

- Bij de Gamma staat de http://www.goedkoopgereedschap.nl/p...d=735&osCsid=64723d06af1647f3ed03c12222b7d891 voor 95 euro te koop (dit is inclusief toebehoren). Deze compressor is oliegesmeerd.

- Bij de Karwei staat voor 99 euro een olievrije Airpress compressor te koop: http://www.goedkoopgereedschap.nl/product_info.php?products_id=677. ook inclusief toebehoren (69 euro exclusief toebehoren). Alleen deze toebehoren zagen er niet echt degelijk uit en waren niet van Airpress, maar merkeloos.

Wat zouden jullie doen? En waarom?
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil hem een luchtcompressor(tje) cadeau geven zodat hij (maar ook ik :+ ) niet steeds naar het tankstation hoeft om de banden van de motor op te pompen.

Ik kwam deze tegen:
bol.com | Black & Decker 160 PSI/11 Bar Multifunctionele compressor

Wat me er zo fijn aan lijkt is dat je de gewenste luchtdruk kunt instellen.
Denken jullie dat deze geschikt is voor het doel dat ik noemde? Zouden de spuitmonden wel passen op het ventiel van een motor?

Bedankt voor jullie advies! :]
 
Hoi allemaal,

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil hem een luchtcompressor(tje) cadeau geven zodat hij (maar ook ik :+ ) niet steeds naar het tankstation hoeft om de banden van de motor op te pompen.

Ik kwam deze tegen:
bol.com | Black & Decker 160 PSI/11 Bar Multifunctionele compressor

Wat me er zo fijn aan lijkt is dat je de gewenste luchtdruk kunt instellen.
Denken jullie dat deze geschikt is voor het doel dat ik noemde? Zouden de spuitmonden wel passen op het ventiel van een motor?

Bedankt voor jullie advies! :]

Gaat wel passen.
Alleen even pielen dat er niet teveel uitloopt bij het loshalen van het klemmetje.


edit

Ik wil ook motorfiets-gereedschap van mijn vriendin ipv een vaas of zo :/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil hem een luchtcompressor(tje) cadeau geven zodat hij (maar ook ik :+ ) niet steeds naar het tankstation hoeft om de banden van de motor op te pompen.

Ik kwam deze tegen:
bol.com | Black & Decker 160 PSI/11 Bar Multifunctionele compressor

Wat me er zo fijn aan lijkt is dat je de gewenste luchtdruk kunt instellen.
Denken jullie dat deze geschikt is voor het doel dat ik noemde? Zouden de spuitmonden wel passen op het ventiel van een motor?

Bedankt voor jullie advies! :]

Die is geschikt voor auto/motorventielen.
Als je zo vaak je band op druk moet zetten, is er dan niet iets anders mis?
Voor dat bedrag kun je aardig vaak naar een tankstation. :+

Ik zou iets multi-functionelers nemen met een reservoir. Heeft wat meer mogelijkheden.
Als voorbeeld:
lmo%2015-210.jpg
 
Dank je wel *D
Er staat al een hele grote compressor onder de werkbank, dus ik denk dat die wel voor "meer mogelijkheden" kan worden gebruikt. Maar hij gebruikt hem nooit voor het oppompen van de motorbanden.
Ik vond dat ding van Black+Decker juist zo'n mooi handzaam apparaat :P

Nee hoor, er is niets mis, maar we gaan een aantal keren per jaar met de motoren op (kampeer)vakantie of anderszins een meerdaagse trip maken. En omdat we dan beladen zijn verhogen we de bandenspanning wat. Vandaar ;)
 
holy thread resurrection batman :+

Ook een vraagje voor de geleerden: voor een enkele keer gebruik van een luchttol, kan je dan af met een 25L compressor of heb je meer capaciteit nodig? Of heeft dat vooral met de slangdiameter te maken? (en de koppelingen)
 
hobbyprojectje/opknapcompressor gevonden op Marktplaats.
Een defecte Hydrovane (schottencompressor) , te ruilen voor 4 kratjes Heineken
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Ik heb zelf zijn grotere broertje met 2,2 kw motor, mooi stil apparaat, niet zo`n jank ding
Het is dat het niet bij mij in de buurt is. anders had ik hem zelf wel opgehaald.

Onderdelen zijn wel goedkoop te vinden op Ebay.co.uk
Zo zien deze compressoren eruit met luchttank en opgeknapt http://www.ebay.co.uk/itm/Hydrovane...Air_Tools_and_Compressors&hash=item19edf101c2
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het wel een leuk ding, die Black & Decker en zocht al een tijdje naar een bandenpomp met 240 en 12 v aansluiting, dus maar meteen besteld. Ik ben benieuwd. Bij Nextdeal was ie overigens 14 Eurie goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan