Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

stond hier nog niet bij dacht ik....

tevens een kickje
full
 
Kwam met toeval dit topic tegen. En laat ik nu toevallig een oude GSXR hebben...

Motor:
GSXR 750 1991 oliekoeler(NAKED)

Aanpassingen:
1100F blok(136pk) (38mm mikuni van GSXR 750)
schokbreker GSXR 750 k1

Specs:
voor/achterband Pirelli dragon supercorsa pro SC2
15/48 vertanding
125PK op achterwiel


Afgelopen maand (mei) voor het eerst meegedaan aan 2 circuit dagen op Assen.
5 mei 2014 (ZAC vrijrijden) rondetijd: 2:00.326
31 mei 2014 (ZAC vrijrijden) rondetijd: 1:58.120

Het circuit rijden is me zeer goed bevallen. Voor herhaling vatbaar! :)
Actie foto:
biqgyg.png
 
Das echt oldskool, ik hou ervan!!
Mijn slabby 1100 streetfighter is bijna gereed en dan ga ik ook het circuit ermee op.
 
Zo.. laten we dit topic maar weer eens een schop geven. Zijn er nog wat srad-jes of oudere modellen op het circuit ? :W

Zelf had ik vorig seizoen al besloten dat het toch wel zonde was om toen met mijn MV agusta op het circuit te gaan. Ook de fireblade van mijn vriendin is te netjes om omgedoopt te worden tot circuitfiets. Oplossing... koop iets anders :P

Ik heb hele goede herinneringen aan mijn 98-er srad 600 die ik een jaar of 12 geleden had. Het model met die dikke kont vind ik nog steeds mooi. Voordeel is ook dat er veel gebruikte onderdelen voor zijn te vinden.

Het plan tot nu toe is :

  • Een nette srad 600 zoeken, bouwjaar 99 of 2000.
  • Motor volledig uit elkaar en weer in elkaar, alle vloeistoffen en filters nieuw, enz.
  • Handmatige naks, indien nodig ketting en geleiders vervangen.
  • Vering servicen en voorpoten iets doorsteken/achterkant omhoog.
  • Racekuip kopen, waarschijnlijk gebruikt.
  • Radiale rempomp monteren en betere remleidingen.

Hebben de ervaringsdeskundigen nog meer tips en trucs voor de srad ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een motor gevonden ik heb nog wel een snelle srad racer in de schuur staan die eventueel in de verloop kan. Hoeft weinig aan te gebeuren gereviseerd blok goede remmen goede vering snel 131 pk ahw gemeten. Aangepaste koppeling.
 
@ elCapitan, ik heb je een pb gestuurd.

En verder: april 2016 Mettet ging ik weer eens met een paar vrienden het circuit op met mijn oude beestje. Was voor mij toch weer een paar jaar geleden dat ik op het circuit geweest was maar heb de smaak weer goed te pakken.....

2aaj295.jpg


2vigswh.jpg


Deze motor heb ik 1998 nieuw gekocht en 2 jaar mee in de gsxr-600 cup gereden. Het was me vrij snel duidelijk dat ik maar weinig talent had :+ maar het wel erg leuk vond, dus heb ik de motor lekker gehouden en ben lekker doorgegaan met circuit-dagen rijden en ben ik mij meer met Supermotard wedstrijden gaan vermaken. :]
 
Ik ga net als voorgaande jaren weer de zac rijden met n 1999 srad 600. Rest vd brommers die ik heb staan zijn niet snel genoeg. ;)
 
Zo.. laten we dit topic maar weer eens een schop geven. Zijn er nog wat srad-jes of oudere modellen op het circuit ? :W

Zelf had ik vorig seizoen al besloten dat het toch wel zonde was om toen met mijn MV agusta op het circuit te gaan. Ook de fireblade van mijn vriendin is te netjes om omgedoopt te worden tot circuitfiets. Oplossing... koop iets anders :P

Ik heb hele goede herinneringen aan mijn 98-er srad 600 die ik een jaar of 12 geleden had. Het model met die dikke kont vind ik nog steeds mooi. Voordeel is ook dat er veel gebruikte onderdelen voor zijn te vinden.

Het plan tot nu toe is :

  • Een nette srad 600 zoeken, bouwjaar 99 of 2000.
  • Motor volledig uit elkaar en weer in elkaar, alle vloeistoffen en filters nieuw, enz.
  • Handmatige naks, indien nodig ketting en geleiders vervangen.
  • Vering servicen en voorpoten iets doorsteken/achterkant omhoog.
  • Racekuip kopen, waarschijnlijk gebruikt.
  • Radiale rempomp monteren en betere remleidingen.

Hebben de ervaringsdeskundigen nog meer tips en trucs voor de srad ?


Zijn allen goede specs.
Iig GEEN 6 zuigertangen in combi met de radiale pomp en WEL gesinterde blokjes.
Kostte mij de eerste plek.
 
Ik heb een upsd vork van een rsv mille in mijn srad gebouwd. En hierdoor kan ik ook de brembo remtangen gebruiken en een R6/R1 radiale 16mm rempomp. Dat is echt een stap voorwaarts. :t

2cpc9qh.jpg


9h6xl3.jpg


Zelf de bovenste schetsplaat gemaakt/laten maken. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle pb's ontvangen. Wat zijn er opeens veel srad's te koop :+
Toch denk ik dat ik bij mijn originele plan blijf en geen kant er klare fiets koop. Het is veel te leuk om zelf wat te bouwen... Vandaag ben ik bij een erg mooie gsx-r gaan kijken, bijna zonde om die te gebruiken op het circuit :)
 
*D Die van mij is ook een berg onderdelen, ik zorg alleen dat je alles functionerend kan zien en horen. Blijft nog zat over om op te bouwen, 8-) en dat zou ik je ook aanraden als je het echt goed wil doen.
En daar is mijn prijs ook naar.......
 
leuk topic dit , ik rijd geen gsxr ,
ik rijd een sradje met 2 cilinders te weinig .

vorig seizoen heb ik een paar circuittrainingen gedaan ,
en dit seizoen ga ik voor het eerst vrij rijden.

op het moment ben ik de motor een beetje aan het aanpassen.
ik heb er een modernere vork en wielset in gezet .

ik ben wel benieuwd wat voor mods jullie doen om de motoren wat te verbeteren.

groet raymond.

tlr1_1.jpg
 
Mooie fiets, ondanks dat ik hem best groot en breed vind voor een twin blijft zo'n tl een mooi ding. :Y

Zit er ook een radiale rempomp op? Dat is een goede upgrade. En verder zit er nog de rotatie demper achter? Daar zijn ook vervangings kittjes voor, want een rotatie demper wordt je niet vrolijk van op een motor. :z
 
Present heb een paar SRAD's.

Deze is voor op het circuit ben nu bezig met een K6 voorvork upgrade.

De Radiale klauwen die komen van mijn K4 af.

full

full

full


De kleurstelling is tegenwoordig iets anders ,nu meer wit vanwege nieuwe delen.Na portimaio maart krijgt hij weer meer blauw en geel.
 
Laatst bewerkt:
leuk topic dit , ik rijd geen gsxr , ik rijd een sradje met 2 cilinders te weinig .
ik ben wel benieuwd wat voor mods jullie doen om de motoren wat te verbeteren.

De beste mod die ik gedaan heb aan m'n TLR, was 'm in te ruilen op een GSXR750.
Beste deal in m'n leven :]
Hoe je dat ding ook wendt of keert, een TLR is geen fiets voor op circuit.
Zelfs Shakey Burns kon m niet op de weg houden in de filmpjes van fastbikes :p

full
 
Mooie fiets, ondanks dat ik hem best groot en breed vind voor een twin blijft zo'n tl een mooi ding. :Y

Zit er ook een radiale rempomp op? Dat is een goede upgrade. En verder zit er nog de rotatie demper achter? Daar zijn ook vervangings kittjes voor, want een rotatie demper wordt je niet vrolijk van op een motor. :z

ik heb er een radiale nissin pomp op gezet van een zx14 .
de rotatiedemper had de vorige eigenaar al vervangen voor een hyperpro demper.
de voorvork word nu ook door hyperpro aangepast aan het gewicht van de tlr.
de vork komt uit een 2005 gsxr750 en die is veel lichter dan de tl .



De Radiale klauwen die komen van mijn K4 af.

mooie beugels voor de remklauwen, heb je die zelf gemaakt?

ik weet dat de tl niet ideaal is voor circuitrijden. maar ik hou van 2 cilinders.
hij is groot lomp en zwaar vergeleken met andere motoren,
mischien dat als dit seizoen echt goed bevalt dat ik toch op zoek ga naar een gsxr 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan