Trillen tijdens remmen voor

Startrekpistool

Die hard MF'er
20 nov 2013
309
0
Hey,

Sinds een paar 100 km merk ik dat ik tijdens het remmen voor extra trillingen voel in mn stuur. Heb naar mn remschijven gekeken terwijl ze draaiden en zijn nog perfect recht. Wat kan dit nog meer veroorzaken?

alvast bedankt!
 
Voor beide heren,
het kan zijn dat je remschijven recht zijn maar dat wil niet zeggen dat het oppervlak van je remschijf recht is.
wanneer je je vinger van buiten naar binnen over je remschijf veegt kan het zo zijn dat je een soort hobbeltje voelt.
wanneer dit zo is dan is je remschijf als nog aan vervanging toe!
wanneer dit niet zo is kan het ook nog zo zijn dat je schijf op sommige plekken verbrand is en je remblokken daar even geen remkracht uit oefent op je schijf.
als dit op meerdere plekken van schijf zit dan krijg je trillingen bij het remmen.

hoop dat jullie hier wat aan hebben, succes
 
Bij mijn Blade ook iets dergelijks gehad. Bij hard remmen vibratie voelen in het stuur. Ook van alles gedaan en nagekeken maar de trilling bleef. Bleek uiteindelijk een rot voorwiellager te zijn, bij de bandenwissel controleren ze ook de wiellagers en daar was er een slecht van. Beide vervangen en probleem opgelost.
 
Alleen kijken naar de schijven dan weet je nog steeds niet zeker dat ze recht zijn. Meten is weten.
Als de schijven krom zijn is dit veelal te merken in de remhandel die trilt.
Maar 1 of meerdere reizigers die niet of lekker soepel bewegen geeft ook een schokkend remgedrag.
Ook speling in het balhoofd lager geeft dit effect.
 
Balhoofdlager?


:^

Had hetzelfde als ts, tevens soort van ''klik klak'' geluid..

Gebeurde alleen bij hard remmen, geen idee of ts er ook last van heeft :?

Edit : probeer dit eens :Gewoon ff er voor zorgen dat je de motor op de middenbok neer zet met het voorwiel van de grond en dan kijken of de vork soepel van links naar rechts draait en weer terug natuurlijk.Dus zonder zware punten te voelen.
Ook moet de vork uit zichzelf door draaien naar zijn aanslag als je de vork een beetje verdraait naar links of rechts. Dit moet hij ook naar alle 2 de kanten doen.
Zo niet dan staat de lagerafstelling te zwaar of zijn de lagers helaas alweer ingeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Voor beide heren,
het kan zijn dat je remschijven recht zijn maar dat wil niet zeggen dat het oppervlak van je remschijf recht is.
wanneer je je vinger van buiten naar binnen over je remschijf veegt kan het zo zijn dat je een soort hobbeltje voelt.
wanneer dit zo is dan is je remschijf als nog aan vervanging toe!
wanneer dit niet zo is kan het ook nog zo zijn dat je schijf op sommige plekken verbrand is en je remblokken daar even geen remkracht uit oefent op je schijf.
als dit op meerdere plekken van schijf zit dan krijg je trillingen bij het remmen.

hoop dat jullie hier wat aan hebben, succes

Zoiets dergelijks zeiden ze bij de motorzaak ook. (dat spontane trillen van het dashboard bergafwaarts was trouwens vorig jaar al, ik heb geen last meer gehad, en bergen dat gaat hem dit jaar niet worden)



Als je zwevende schijven hebt kan het zijn dat ze vast gaan zitten, dit kan ook een lichte trilling tot gevolg hebben. Hier een goed filmpje om ze weer los te maken:

Bedankt voor de tip. Dit ga ik binnenkort ook doen. :Y Zou best kunnen dat er 1tje of een paar vastzitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan