buggy

fikske007

Rookie
1 mei 2014
1
0
rillaar
hallo iedereen,ik ben hier nieuw maar zit met een paar vragen.

ik wil samen met een vriend een buggy from scratch bouwen.
we hebben een honda cbr fireblade 600 motor en aan het chassis enz willen we gaan beginnen.

heeft hier iemand ervaring voor een plannetje van een buggy en vooral de veren,de stuuring en de ophanging.

we dachten het goedkoop te houden maar als je aan personen rondvraagt blijkt dit toch redelijk duur uit te kome.

iemand ervaring met dit soort dingen,LET ME KNOW!!
 
hallo iedereen,ik ben hier nieuw maar zit met een paar vragen.

ik wil samen met een vriend een buggy from scratch bouwen.
we hebben een honda cbr fireblade 600 motor en aan het chassis enz willen we gaan beginnen.

heeft hier iemand ervaring voor een plannetje van een buggy en vooral de veren,de stuuring en de ophanging.

we dachten het goedkoop te houden maar als je aan personen rondvraagt blijkt dit toch redelijk duur uit te kome.

iemand ervaring met dit soort dingen,LET ME KNOW!!
Gebruik ff de zoekfunctie.
Er zijn meerdere topics van mensen die zo'n ding aan het bouwen zijn of hebben gebouwd.

Succes met de bouw :Y
 
m7rh.jpg
 
Leuk idee! :+

Wat wil je weten?


Ik kan je vertellen.. zoiets bouwen kán niet goedkoop. Ik begon met het idee van 'ik doe dingen 2e hands en met goedkopere onderdelen, maar wel zo veilig en goed mogelijk!'

Ik ben inmiddels €7.000,- verder _O-

Maar ik heb dan ook wel FOX airshocks en eigenlijk alles nieuw gekocht behalve mijn donormotor, differentieel en aandrijfassen.

Je kan zelf iets bedenken qua ontwerp, maar het komt ontzettend nauwkeurig om een degelijk en betrouwbaar wagentje te bouwen. Als je over een hobbel of in een kuil rijdt, moeten je wielen bijvoorbeeld niet 'sturen' doordat je stuurarm aan je wiel trekt terwijl de ophanging beweegt etc. etc. etc.

Dit is maar 1 voorbeeldje.

Je kan ervoor kiezen om bouwplannen te kopen zoals ik heb gedaan, enkele sites:
www.edge.au.com
www.badlandbuggy.com
Krasch Design & Fab - AR51 Buggy Plans and Parts

Stuur me gerust een mailtje als je iets wilt weten.

Succes!
Erwin
 
hallo iedereen,ik ben hier nieuw maar zit met een paar vragen.

ik wil samen met een vriend een buggy from scratch bouwen.
we hebben een honda cbr fireblade 600 motor en aan het chassis enz willen we gaan beginnen.

heeft hier iemand ervaring voor een plannetje van een buggy en vooral de veren,de stuuring en de ophanging.

we dachten het goedkoop te houden maar als je aan personen rondvraagt blijkt dit toch redelijk duur uit te kome.

iemand ervaring met dit soort dingen,LET ME KNOW!!
Goeie blokken zijn dat.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan