GSX600F achterveer op GS500 instellen

bcvdb

Rookie
12 mei 2014
16
0
Beste allen,

Ik heb zoals zoveel mensen hier mijn achterveer van mijn GS500 vervangen door een achterveer van een GSX600F.

Ik vind op internet dat ik de voor-instelling EN de na-instelling van de veer kan aanpassen.
De voorinstelling is de metalen ring aan de onderkant natuurlijk die ik kan verdraaien.

Maar de na-instelling kan ik niet vinden waar ik die zou kunnen verstellen.
Heb ik dan misschien een andere veer gekregen? Hij zou ook langer moeten zijn, maar dat is hij ook niet. Hij is wel een heel stuk stugger iig en de bovenkant van de veer in van degelijk aluminium en het veerstaal is een stuk dikker.

Op hoeveel voorinstelling hebben jullie de veer staan? Mijne staat nu op 7, maar dat is wel erg stug...

mvg Bart
 
Laatst bewerkt:
normaal zit onderop een hoogte verstelling zodat je de veer wat kan ophogen (moer) en de uitgaande demping in de vorm van een ring die kan draaien.
aan de bovenkant zit bovenop de veer de veervoorspanning, als je die aandraait wordt de veer meer of minder ingedrukt. daar in de buurt zal een draaiknop/stelschroef zitten die de ingaande demping regelt (2 schroeven kan ook, dan is het hi-lo speed ingaande demping)

wat bedoel je nu precies?
 
normaal zit onderop een hoogte verstelling zodat je de veer wat kan ophogen (moer) en de uitgaande demping in de vorm van een ring die kan draaien.
aan de bovenkant zit bovenop de veer de veervoorspanning, als je die aandraait wordt de veer meer of minder ingedrukt. daar in de buurt zal een draaiknop/stelschroef zitten die de ingaande demping regelt (2 schroeven kan ook, dan is het hi-lo speed ingaande demping)

wat bedoel je nu precies?
Dat gebeurt pas als je de demper demonteerd.
Zodra er gewicht op rust zal je de veer niet indrukken maar de motor komt dan omhoog.
Stel de veervoorspanning zo af dat je 2a3cm negatieve veerweg hebt.
Je moet de motor dus 2a3cm uit de veren kunnen tillen.
 
En of die instelling voor de veervoorspanning bovenaan of onderaan zit hangt ook van de demper af. Bij aftermarket dempers is het traploos bovenaan, bij originele vaak in stappen onderaan. En ingaande demping instelbaar bij een GSX-F? Ik denk dat je blij mag zijn als bij dit budgetmodel de uitgaande demping instelbaar is.

[me="Dutch"]is lekker te lui om het op te zoeken :P[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan