Suzuki RF600 R uitlaat

BarryvanV

Rookie
2 jun 2013
7
0
Geleen
Hallo!

Ik heb een Suzuki RF600R met een slechte uitlaat. Nu heb ik een harde uitlaat weten uit te halen van, volgens mij, een bandit. Deze past op het blok maar de carterpan zit behoorlijk in de weg. Zoals te zien op de bijgevoegde foto's.

Is het mogelijk om hier een vlakke carterpan en bijbehorende aanzuigbuis op te zetten?

pwse.jpg

uz5o.jpg

qe6r.jpg

dez4.jpg
 
Hallo!

Ik heb een Suzuki RF600R met een slechte uitlaat. Nu heb ik een harde uitlaat weten uit te halen van, volgens mij, een bandit. Deze past op het blok maar de carterpan zit behoorlijk in de weg. Zoals te zien op de bijgevoegde foto's.

Is het mogelijk om hier een vlakke carterpan en bijbehorende aanzuigbuis op te zetten?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt verkeerde bochten gekocht, en wilt nou heel moeilijk een oplossing daarvoor bedenken.

Probeer eens een setje RF uitlaatbochten.
 
Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar de juiste bochten, deze zijn echter erg zeldzaam en duur. Dit vind ik de motor simpelweg niet waard dus ben op zoek naar een 'goedkope' oplossing. Aanzuigbuisje en carterpan zijn in 10 min omgezet, vraag me alleen af het moeilijkheden voor de werking van het blok oplevert. Mijn gok is dat het zonder probleem past.

De uitlaat die erop hoort is de slip-on, de aangeschafte uitlaat is een boot-on.

Bedankt voor de reacties!
 
De uitlaat die erop hoort is de slip-on,
A-ha, een RF van de eerste generatie dus (vanaf zo uit het hoofd 1995 heeft ook de 600 een bolt-on net als de RF 900). Voor beide RF 600's was vroeger een vervangende bochtenset in rvs, zijn helaas uit het programma genomen. Liggen zover ik weet ook nog maar één of twee hier of daar in het magazijn.
 
RF OWNERS CLUB • Login

ik heb dit probleem ook!! heb al een duitse pijp gekocht, maar die was onderdeel van een aanrijding geweest... 1 pijp helemaal plat, en laat dat nou mijn doorgeroeste pijp te zijn.

jij hebt denk ik ook die slip on versie. die zijn extreem zeldzaam zoals ik heb gehoord. Er staan er 2 op ebay geloof ik, waarvan 1 in amerika....

ik heb iig je vraag van een ander carterpan even op het RFOC forum neergelegd. als ik hier nog een antwoord op krijg laat ik het je even weten!!!
 
Ontzettend bedankt! Zoals ik heb begrepen heb ik wel een rf uitlaat gekocht maar is deze van een later model. Ik blijf erbij dat een andere carterpan de makkelijkste oplossing is.

Overigens nog gebeld met een motorsloop, die raden mij het af omdat er simpelweg minder olie in het blok zit. Mijns inziens is dit echter minimaal en rijst de vraag of dit invloed kan hebben.
 
er zit nu 3 liter in, (vandaag ververst) maar kan me zo voorstellen dat er met een andere pan minder ingaat. maar het bovenblok zou gelijk zijn. dus minder olie betekent meer verversen. maar voor de prijs van een spruitstuk kan je aardig wat olie verversen :)

een van de gasten op het forum reageert dat het wel kan, maar dat je dan wel de aanzuigpijp zou moeten mee vervangen (logisch)
 
ok,

voor zover ik het zie aan de hand van deze website :
Alpha Sports - Suzuki Motorcycle Parts Catalog
als je het carter vervangt, dan zou je in principe de bolt on versie van de uitlaat er op moeten kunnen zetten zonder al te gekke dingen te doen. iemand op de RFOC denkt niet dat de hoeveelheid olie ineens drastisch veranderd en denkt dat je gewoon het peilglaasje aan moet houden.

ik heb even 2 tabbladen geopend in de browser en het 1994 model met het 1995 vergeleken als het gaat om het carter verhaal. en je ziet dat je 2 verschillende carters hebt. de tekeningen van beide jaartallen zijn gelijk, maar omdat nummer 10 in het jaartal 1995 niet voorkomt en nummer 30 wel, die weer niet voorkomt in het jaar 1994 denk ik dat het gewoon uit te wisselen is. en dat de hoeveelheid olie niet uit gaat maken of veel gaat verschillen.

ik heb het nagekeken in de manual, die hoeveelheid olie is gelijk met het 94 en het 95 model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan