Blok schoonmaken..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Wie weet er een goed schoonmaakmiddel om het blok aan de buitenkant (vooral onderkant) schoon te maken..?? En neen geen Dasty van de Wibra want dan heb ik echt wel wat beters.. ;)

Aanvullend: Het gaat me niet alleen om de zwarte drab van olie met modder maar ook om de aangekoekte zwarte baklaag die daaronder zit.


Al vast bedankt.



EDIT: Resultaat tot nu toe:

Redelijk, dwz drab lost op maar aangekoekte laag blijft zitten.
- Dasty.
- Motorex bike cleaner.
- Glassex (de echte)
- W5 Motorreiniger

Goed, dwz drab lost snel op en kleine delen van de aangekoekte laag komt los.
- WD40.
- Suprimo superreiniger.

Zeer goed, dwz drab lost snel op en grote delen van aangekoekte laag komt los.
- Lampenolie.
- Wasbenzine.
- EURO95.
- Ovenreiniger Blokker.
- Ovenreiniger Xavax.

Uitmuntend, dwz brandschoon.. })
-O- (Helaas nog niet gevonden..)

To Do.. proberen dan he.. ;)
- S100.
- Remmenreiniger.
- Diesel.
...andere opties..
- Calgonit Grillreiniger.
- Tix koud ontvetter.
- Motip koud ontvetter.
- Jizer koud ontvetter.
- Autoglym engine cleaner.
- BBQ gril reiniger van Weber
* hulpstukken: schuursponsje, electrische tandenborstel en stoomcleaner.
 
Laatst bewerkt:
Gister met Xavax Ovenreiniger in de weer geweest, kon de HG niet krijgen maar deze zou ook goed zijn. Even een stukje ingespoten en een half uurtje in laten trekken, daarna met een vochtige doek afgenomen. En ja hoor ik veegde zo het zwartsel van het blok. Dus tja dit is tot nu toe wel het beste spul maar de S100 is besteld en onderweg dus ga dat ook nog proberen.

EDIT: Nou toch wat te voorbarig.. andere delen van het blok geprobeerd maar dan ontstijgt het de lampenolie zekers niet.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik maak altijd een papje van water met Biotex blauw en smeer dit op de te reinigen delen.
24 uur laten inwerken en daarna met water en zachte borstel af wassen.
Helpt ook voor gecorrodeerd alu.
 
hallo ik ben vandaag bezig geweest mijn blok te reinigen wil hem namelijk overspuiten dit zijn de middelen die ik heb gebruikt:
full
 
je krijgt wel een stof zooi maar even naspoelen met water en weg is het lost op in water

ik ga nog een stuk of wat van die pakjes halen en ga hier mn blok mee doen die middeltjes vond ik maar niks gr.
full
 
Kan Diesel in de test worden opgenomen, diesel is cheap, simpel, verkrijgbaar en makkelijk te nevelen, zou het zelf eens moeten proberen. Zitten bij mij alleen zoveel kuipen voor :+

Diesel gebruik ik ook altijd, lost olie/vet drap goed op en is ook nog eens niet agressief voor rubber en dergelijke. Ik maak m'n ketting ook altijd met diesel schoon. Diesel is een beetje vettig dus het werkt ook nog eens anticorrosief. Potje, beetje diesel erin en met schoonmaak kwast borstelen.
 
Ik maak m'n ketting ook altijd met diesel schoon. Diesel is een beetje vettig dus het werkt ook nog eens anticorrosief. Potje, beetje diesel erin en met schoonmaak kwast borstelen.

dat doe ik dus liever met dood normale motor olie.
net zo anti corrosie maar met motorolie weet ik zeker dat ik niet een of ander rubbertje aantast oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan