motor buiten

Henckq

Rookie
12 jul 2013
9
0
Sinds kort heb ik mijn motor buiten staan onder een hoes. Hiervoor stond hij in een garage maar wegens verhuizing gaat dit niet meer.
Nu wil ik graag weten wat ik het beste kan doen om mijn motor zo goed mogelijk te onderhouden mbt het buiten stallen.

MVG,

Henckq
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik. Ook eentje die bestand is tegen hitte van de uitlaat. Is het een probleem dat mijn achterwiel er niet helemaal in past? Alleen het onderste stukje van mijn band steekt er uit. Anders wordt het een maat groter kopen.
 
Ik heb precies hetzelfde als jou, geen plek om hem binnen te stallen dus moet ie verplicht buiten staan, geen motor is ook geen optie toch?

Ik maak mijn motor na elke rit altijd helemaal schoon en eens in de zoveel tijd smeer ik de boel een beetje in met wd40 op een doek voor vochtwering. Ja, wd40 gaat er snel af maar als je het een beetje bij houdt ga je echt geen roest krijgen.
 
Ik gebruik vaak siliconenspray. Kost geen drol bij de action, flink spuiten, behalve op de delen waar je benen contact maken met de motor. Geen idee of dit het beste is, maar het zorgt wel voor een laagje. Wd40 is te vluchtig en is er zo weer af en vaseline is me te plakkerig
 
Heb je niet de mogelijkheid om een klein schuurtje te bouwen waar je motor net in past? Dan blijft hij droog en hoef je geen hoes te gebruiken waar vocht onder kan onstaan.

Motorbox?

of op afbeelding zoeken op google en dan het woord "motorberging" intypen. Genoeg voorbeelden, mocht jij die mogelijkheid in je tuin hebben.
 
Laatst bewerkt:
Motor staat hier ook buiten (flatje) en onder een goede hoes. Verder doe ik er niets aan en na 2 jaar niet meer roest dan bij aankoop. Wat was wel scheelt is dat ik m elke dag gebruik voor t werk.
 
Geen hoes en vooral niet schoonmaken. Waar bagger zit komt geen roest. Ouwe 1000 staat nu al 4 jaar buiten op straat in weer en wind en nergens roest. Wel een hoop blubber. Wat misschien helpt is dat ie 34 jaar oud is, toen er echt staal gebruikt werd.
 
Geen hoes en vooral niet schoonmaken. Waar bagger zit komt geen roest. Ouwe 1000 staat nu al 4 jaar buiten op straat in weer en wind en nergens roest. Wel een hoop blubber. Wat misschien helpt is dat ie 34 jaar oud is, toen er echt staal gebruikt werd.
Die roest zit gewoon onder het vuil, je ziet het pas als je de motor gewassen hebt. :+
 
Regelmatig wassen, waxen, poetsen, WD40/FS365/ACF50/SILICONENSPRAY oftewel….kies er maar eentje uit en gewoon goed onderhouden. Hangt van het type motor natuurlijk af maar de meeste motoren roesten niet zo snel. Die van mij staat ook buiten. Soms onder een doek, soms niet. Met woon-werk meestal niet en in het weekend wel. Heb niet altijd zin in doek erop en af halen namelijk. Bijna geen roest op mijn motor te bekennen. Hoogstens wat steenslag maar dat heeft met regen en buiten staan niks te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan