Honda cbr 600rr verbruikt veel olie

Eendenreetx

MF'er
31 aug 2012
203
5
Mijn honda cbr600 heeft ongeveer 2000km geleden een grote beurt gehad, als ik nu naar mn olie kijk zit er niks meer in het glaasje. Als ik een beetje met de motor schud zie ik dat hier nog beetje inzit.

tussen de vorige kleine en grote beurt heb ik ook halverwege 2 liter moeten bijgooien. Ik zie ook nooit druppels liggen in de garage dus wat kan dit probleem zijn?
 
De motorfiets kan olie gebruiken/verbruiken.
als je ook problemen hebt met je koelvloeistof kan je koppakking lek zijn, of iets anders daar in de buurt.

Overigens de motor 10 minuten laten afkoelen na een eventuele rit of als het motorblok gedraaid heeft,voor dat je het oliepeil controleert via het glaasje.

Volgens mij kan dit type motor iets van 12000 km tussen beurten hebben, dan loopt hij qua verbruik 1 op 6000. niet ideaal maar niet persé een probleem.
Het was nog wat mooier geweest om 100 km na de beurt even het oliepeil te controlen.Dat geeft een wat beter beeld van je verbruik dan die liter die je nu 'kwijt' bent.

Succes en laat het weten he ;)
 
Nee ik heb verder nergens problemen mee.

Ik heb er net 0.7 liter moeten bijgooien toen zat die weer aan het max streepje. Hij was namelijk helemaal niet meer zichtbaar in het glaasje zelf en heb er ook niet mee gereden vandaag.

Normaal moet hij na 4000km echt bijgevuld worden. En nu zelfs na 2500km
 
Nee ik heb verder nergens problemen mee.

Ik heb er net 0.7 liter moeten bijgooien toen zat die weer aan het max streepje. Hij was namelijk helemaal niet meer zichtbaar in het glaasje zelf en heb er ook niet mee gereden vandaag.

Normaal moet hij na 4000km echt bijgevuld worden. En nu zelfs na 2500km
Als je 0.7 liter moet bijvullen na 2500Km dan verbruikt hij ongeveer 1:3500Km
Dat is toch niet zo veel?
Gewoon op tijd peilen en bijvullen.
Als er meer dan 1l in moet per 1000Km mag je je zorgen maken.
 
Olieverbruik is ook heel erg afhankelijk van hoe je met de motor rijdt. Gelijk als hij koud is hoogtoerig rijden en ook onderweg steeds power to the max dan verbruikt vrijwel elke motor wel olie. Zeker als je dan ook nog steeds langdurig met gas dicht afremt op de motor.
 
Kijk eerst even in het handboek of werkplaatshandboek, kan goed zijn dat de methode waarmee je het oliepeil checkt niet goed is.

Ik heb een honda fireblade en als ik door het peilglas kijk zie ik ook niets, in mijn geval staat in het handboek dat ik de motor even moet laten lopen en daarna een paar minuten moet laten staan.
Als ik dan het oliepeil controleer klopt het wel gewoon.

Ook moet je de motor rechtophouden en dus niet op de standaard (jiffy)laten staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan