R6 2008 8000 km heeft problemen met de koppeling ?

biebiep

Rookie
8 jun 2014
10
0
oudenburg
De laatste 3 keren dat ik een wheely deed springt deze uit zijn 2 de vitesse, en nu bij het gewoon rijden en opschakelen gaat deze ook moeilijker in vitesse.
Als ik de motor start en in zijn 1 ste vitesse doe en dan in 2 de vitesse stilstaand hoor je in de 2de vitesse een slag en als ik versnellingen hoger ga gaat deze ook niet meer zo soepel erin , is dit een zware kost ?, en als ik deze vermaak en ik zet er een quikschifter op kan ik nog wheelys doen en versnellingen hoger gaan zonder dat ik nog schade zal hebben aan de koppeling of zal deze quikschifter daar niks aan kunnen doen ? zal je zoizo schade blijven hebben met wheelys te doen

mvg !
 
Laatst bewerkt:
:Y

Ik weet dan wel wat een vitesse is en ambrieren/ambriage (koppelen/koppeling....waarom in de titel wel gewoon 'koppeling' staat is mij een raadsel en het helpt ook al niet dat er 'ambieren' staat in de 1e zin ipv ambrieren) is. Ik woon vrij dicht bij de grens en heb ook voor mijn werk nog wel eens met Belgen te maken, maar ik begrijp geen snars van wat er nou eigenlijk staat. Hoofdletters en punten zouden het ook al een stuk leesbaarder maken.


Beste,
Dit was vluchtig getypt.
De motor wordt vanavond binnen gedaan bij HMV probleem opgelost , wel een redelijke zware kost

Groeten :W
 
Laatst bewerkt:
Vrij simpel, zoals ook al meerderen hier hebben verteld, je hebt je versnellingsbak stuk. Het verhaal over de tandwielen klopt ook volledig. Een quickshifter zal dit proces alleen maar versnellen! Met andere woorden, in plaats van geld uit te geven aan opleukmeuk, geld gaan uitgeven voor een bakrevisie of een andere motor kopen!

Sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan