ontsteking suzuki savage

nauticus

Rookie
8 jun 2014
3
0
Gronsveld
Weet iemand hoe ik de ontsteking van mijn suzuki savage kan afstellen :? . Kan hierover in de "Clymer repair-maintenance-manual" niets vinden. Ook een probleempje met de richtingaanwijzers (doen het niet meer). Ook hierover niets in de manual
 
Weet je zeker dat het afstellen van de ontsteking ook echt nodig is?

Je kan alles wat met richtingaanwijzer te maken heeft stuk voor stuk vervangen tot de richtingaanwijzers het wel weer doen en dan was hoogstwaarschijnlijk het laatste onderdeel dat je hebt vervangen de boosdoener
Of je zoekt uit waarom de richtingaanwijzer het niet doen en vervangt alleen dat gene dat de storing veroorzaakt en dan heb je denk ik een spanninszoeker of multimeter nodig (en een klein beetje kennis van zaken)
 
Laatst bewerkt:
welkom op motor-forum.

heb geen idee maar als het niet in je clymer staat kan het misschien ook niet.
kan me ook voorstellen dat er meerdere types savages bestaan en het per type verschilt.
 
Hallo,
Als ik met m'n savage door het dorp rijdt wil hij nog al eens (altijd) knallen, wanneer ik gas loslaat. Weet niet of dit kwaad kan, maar de leden van de bejaardensoos schrikken zich steeds een hoedje :)
 
Als je richtingaanwijzers het niet doen dan zou ik het knipperlichtrelais vervangen (zit meen ik onder het zadel). Dat knallen doen ze bijna allemaal. Met afstellen kun je het knallen bijna helemaal weg krijgen. Die van mij knalt ook en dat vind ik wel leuk.
 
Ik heb meerdere Sav's gehad en dat knallen deden ze allemaal.
De uitlaat was ook altijd verkleurd, de motor loopt standaard erg arm.
Als ik ze kocht bleek eigenlijk altijd het rubber stuk op de aanzuigkant van het filter verdwenen, waardoor er meer lucht werd aangezogen.
Geloof het of niet: op een vuil filter liepen ze altijd beter.
Tip: zet je vlotternaald bedoel gasschuif naald, op de hoogste stand, en je zal zien dat hij minder knalt, maar echt verdwijnen zal het nooit.
 
Laatst bewerkt:
Oh, die richting aanwijzer.
Het knipper relais zit onder de tank aan de rechterkant.
Het is er een met 3 aansluitingen, als de - aansluiting niet goed is aangesloten zal hij niet knipperen.
 
misschien staat er in het clymer manual hoe je het luchtfilter kunstmatig kan vervuilen :+ :+

nee onzin, denk dat er goede tips hierboven staan waarmee je aan de slag kunt.

Wat in je manual vast wel staat is waar de mengselschroef zit en hoe je het best bij je sproeiernaald/gasschuifnaald komt.

succes :)
 
Laatst bewerkt:
Op de bovenzijde van het luchtfilterhuis hoort een rubber manchet met een vernauwing, in de meeste gevallen is ie weg.
Mijn laatste Sav had ook van die knallen, het maakte behoorlijk wat uit of het manchet er wel of niet op zat.
Het hoger zetten van de gasschuifnaald gaf net de finishing-touch.
De carburateur hoeft niet eens voor uit de motor worden gehaald om er bij te kunnen.
 
Jou bijdrage heb ik hier niet gezien Robinjo, een van die 4 landen is vast Japan.

Daareentegen geef ik ook geen verkeerde informatie, maar ik zie dat je het al verbeterd heb, zo komt je advies misschien alsnog van pas bij de topicstarter. :Y

Hoewel één van de vier landen inderdaad Japan is en zelfs hetzelfde merk als hier besproken, en de andere trouwens Frankrijk, (maar dat is een halfbloedje) Oostenrijk en Amerika, heb ik zelf geen ervaring met de specifieke problemen die een Savage heeft en reageer ik daar dus niet op, laat ik aan de (ervarings)experts over.

:W
 
Suzuki ls650 is fabriek af al arm afgesteld om aan emissie-eisen te kunnen voldoen heb ik altijd begrepen.. miss dat je mrt afstellen van carburateur wat kan veranderen maar dat is ff proberen

Voor je richtingaanwijzers zou je de lampjes ook eens kunnen vervangen.. alhoewel als ze het allemaal niet doen is de kans klein dat het daar inzit maar is het.proberen waard. Hrt relais kost al gauw 50 euro
 
Het tijdstip van de ontsteking van een Savage hoeft niet afgesteld te worden, het kan zelfs - bijna - niet. Dat wordt boren, zagen en vijlen om het tijdstip anders te zetten.



Een Savage knalt altijd. Gas los, hogere toerentallen geeft minimaal een knal, af en toe hoor je geen echte knal maar een rustig gereutel. Leuk voor tunnels.

Je kan hem idioot rijk zetten, dan is het knallen over. Rij maar eens een stuk met de choke open.
Dan neemt het verbruik behoorlijk toe, je hebt met regelmaat een verse bougie nodig en die oudjes op het terras klagen niet meer over knallen maar over stank. Maar hij knalt niet meer.


P.s.

Het verbruik: mijn Savage liep 1 op 16 ~ 1 op 17. Ik heb wel eens gehoord van 1 op 13 voor een niet-knallende Savage, maar deze eigenaar (en zijn motortje) zag er niet uit alsof hij wel eens een betrouwbare meting uitgevoerd had.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan