Band monteren... Het kan zo gemakkelijk.

The Dutchy

MF veteraan
13 okt 2007
4.774
205
Bunschoten
Via een andere website kwam ik op dit filmpje...

Zo ziet het er wel heel gemakkelijk uit....


Geen gereedschap... Geen krassen op de velg...


Ga het toch eens proberen....

Ik heb gezocht binnen MF maar zag geen eerder post.... Vandaar deze entry....
 
Laatst bewerkt:
Niet geheel toevallig is dit filmpje met een van de makkelijkste banden en ook nog eens een makkelijke velg.
Ik wens bijvoorbeeld een ST1100A-rijder veel succes als hij een BT023GT op deze manier wil gaan doen..... Graag ook even de film posten dan, ik heb nog wel eens 3 uurtjes over. :+
 
Ik had 2 oude motorbanden over, mijn lokale milieustraat accepteert ze niet. Zelfs niet tegen betaling. Heb daarop de gemeente gebeld maar die konden mij ook niet adviseren hoe ik er vanaf kon raken. Mijn lokale motorzaak wilde ze ook niet innemen omdat de administratie anders niet klopt (verkoop vs afval).

Heb ze uiteindelijk maar in de sloot gegooid bij de milieustraat.

Weet iemand waarom ik deze nergens kwijt kan? Rubber is toch rubber?
 
Laatst bewerkt:
de lokale stort hier, waar je een pasje voor nodig hebt , die je krijgt als inwoner heeft een aparte bak voor autobanden.

Er staat bij, ALLEEN BANDEN , geen velgen , maar ze liggen er wel in.
Heb tot 2 keer toe te horen gekregen dat ik maar 5 motorbanden per keer mag meenemen.
dus alles meer als 5 gaat nu in de kofferbak, onder iets groots in de aanhanger.

Ik had 2 oude motorbanden over, mijn lokale milieustraat accepteert ze niet. Zelfs niet tegen betaling. Heb daarop de gemeente gebeld maar die konden mij ook niet adviseren hoe ik er vanaf kon raken.

Als de gemeente zo met je omgaat zou ik ze voor het gemeentehuis dumpen. :+
 
de lokale stort hier, waar je een pasje voor nodig hebt , die je krijgt als inwoner heeft een aparte bak voor autobanden.

Er staat bij, ALLEEN BANDEN , geen velgen , maar ze liggen er wel in.
Heb tot 2 keer toe te horen gekregen dat ik maar 5 motorbanden per keer mag meenemen.
dus alles meer als 5 gaat nu in de kofferbak, onder iets groots in de aanhanger.

Ik had 2 oude motorbanden over, mijn lokale milieustraat accepteert ze niet. Zelfs niet tegen betaling. Heb daarop de gemeente gebeld maar die konden mij ook niet adviseren hoe ik er vanaf kon raken.

Als de gemeente zo met je omgaat zou ik ze voor het gemeentehuis dumpen. :+
Kunnen ze er beter geen 6 van maken :')
 
Ik had 2 oude motorbanden over, mijn lokale milieustraat accepteert ze niet. Zelfs niet tegen betaling. Heb daarop de gemeente gebeld maar die konden mij ook niet adviseren hoe ik er vanaf kon raken. Mijn lokale motorzaak wilde ze ook niet innemen omdat de administratie anders niet klopt (verkoop vs afval).

Heb ze uiteindelijk maar in de sloot gegooid bij de milieustraat.

Weet iemand waarom ik deze nergens kwijt kan? Rubber is toch rubber?
Nemen ze wel auto banden in ?
Weet toevallig dat er bij ons een bak voor banden is.
 
milieustraat hier wil geen autobanden.

Motorbanden is geen probleem, mijn oude band gaat altijd naar de stort.
even melden en zeggen dat het een motorband is en die mag zo bij rest brandbaar.
 
Nemen ze wel auto banden in ?
Weet toevallig dat er bij ons een bak voor banden is.

Ja, autobanden zijn geen enkel probleem. Dit staat op de site van mijn gemeente:

Autobanden (zonder velg) kunt u gratis aanbieden bij de milieustraat in Haps. Dat mogen er maximaal vijf zijn. Banden die niet afkomstig zijn van personenauto's, zoals motor-, tractor- of vrachtautobanden en autobanden met velg worden geweigerd.

Maar kunnen dus geen antwoord geven op de vraag wat ik er dan wel mee moet doen. Echt heel vreemd in mijn ogen aangezien asbest etc wel gewoon (zelfs kosteloos) wordt aangenomen.

Ik gooi ze gewoon in de sloot en ze zoeken het maar uit.
 
Yep, die milieustraat :)

Daar wisten ze het een jaar of wat geleden ook niet, uiteindelijk na aardig wat navragen kwamen ze erachter dat er in Mill een inzamelaar zit. Dus even doorgereden en toen was ik voor een schappelijk bedrag van een handvol oude motorbanden af.

maar die velgen moet ik dan maar eens opzoeken, setje in courante maat is best geld waard :P


Edit: inzamelaar zal Lamers geweest zijn. Zat toen nog op een ander adres.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nuttige info MF Dutch! Blijft alleen toch raar dat een milieustraat deze banden niet wil aannemen en zou graag de achterliggende reden willen weten. Als het om de verwijderingsbijdrage gaat; deze wil ik graag betalen.
 
Ooit heb ik ze bij de gemeente in de open container met autobanden willen gooien. Maar idd, zo'n mannetje hè. Magnie meneertje. Nou ja dan niet. Ik zaag ze nu al jaren gewoon doormidden en dan in de klikko. Kan de vuilverbrander er weer wat energie uit stoken. Daar schijnt een tekort te zijn aan brandbare fractie. Bij deze dan, mijn bijdrage aan onze alternatieve energieopwekking.
 
Gewoon 'Dutch' is genoeg, dat MF krijgen de donateurs van Motor-forum voor hun naam ;)

Kan de vuilverbrander er weer wat energie uit stoken.
Schijnt dus heel slecht te zijn als daar banden bij zitten. Ik weet niet precies hoe het anno 2014 zit, maar toenertijd zat er al een verwijderingsbijdrage op autobanden -> gratis inleveren mogelijk en niet op andere banden zoals motorbanden -> geen gratis inleveren.
 
Oude moet je gewoon doormidden snijden met een decoupeerzaag of stanleymes, dan pak je de beide losse helften er zo met de hand af (zonder bandenlepels).
En de oude banden nemen zo ook véél minder ruimte in *O*
Mijn BT020 voorbandje heb ik eerst rondom doormidden gesneden en daarna overdwars zover mogelijk. Daarna had ik nog steeds een bandelichter nodig om beide helften er af te lepelen.

De nieuwe BT023 om de velg leggen met tie-wraps was ook een worstelpartij. Maar ik vind het leuk dat ik het zelf kan zonder professioneel bandenmontage apparaat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan