Achterremprobleem gpx 600 r

marcel77

Die hard MF'er
7 jan 2007
446
0
Warffum
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn achterrem van mijn kawa.

Als ik een poosje rij (ongeveer 10 km) begint mijn achterrem spontaan druk op te bouwen. Als ik dan een minuut of 10 wacht is de druk weer weg en kan ik weer 10 km verder rijden.

Ik heb al de remklauw vervangen en op aanraden van een kawa dealer heb ik ook de originele remslang vervangen, omdat die nog wel eens van binnenuit op willen lossen. Het enige wat mij nu nog rest is het reviseren/vervangen van de rempomp of zou schoonmaken genoeg zijn. Inmiddels zit er al voor de derde keer nieuwe remolievloeistof in (dot4)

Wie kan mij vertellen of dit probleem op te lossen is door de rempomp goed schoon te maken? Want ik had al ergens iets gelezen over een compensatie gaatje in de rempomp die misschien dicht zou kunnen zitten.
Ik heb de motor nog niet zo lang maar sinds ik hem heb is het probleem wel erger geworden. in het begin ging de klauw na 30 snelwegkilometers vast zitten.

De klauw komt trouwens wel goed terug als de boel koud is, dan laat ie de schijf gewoon weer goed los en loopt alles mooi soepel.

Groetjes Marcel
 
Ik zou de pomp eens uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Als het compensatiegaatje verstopt is kan de vloeistof niet terug naar het reservoir en bouw je druk op als de vloeistof warm word en daardoor uit zet.
 
De remklauw moest vervangen worden omdat door de hitte/druk de achterplaat van mijn remblok om de zuiger heen gevouwen zat, daardoor was de zuiger zo beschadigd dat er een nieuwe in moest, en dan was een gebruikte klauw goedkoper.
En bij de dealer waar ik geweest ben voor raad mbt het probleem raadden ze mij aan om de remslang te vervangen, omdat ze dat wel vaker mee hadden gemaakt. Maar nu dus morgen maar even de rempomp goed schoonmaken.
 
lijkt mij deels een remklauw probleem. Een andere klauw plaatsen die ook aanloopt geeft geen oplossing natuurlijk. Volgens mij loopt de rem aan waardoor de druk ka oplopen doordat de boel warm loopt. Dat die druk niet weg kan ligt dan wel aan de rempomp, lijkt erop dat de plunjer niet helemaal terug kan, waarschijnlijk door vuilophoping.
 
Vandaag de rempomp uit elkaar gehad, schoongemaakt en weer in elkaar gezet, en er is wel een beetje verbetering maar volgens mij is het nog niet helemaal in orde. De rem begint namelijk nog steeds aan te lopen maar in ieder geval is hij nu nog wel rolbaar na een ritje van ongeveer 15 kilometer.

:^ En let er even op of je niet onbewust met je voet op het rempedaal leunt.

is niet het geval :) wel trekt de rempomp het pedaal een beetje naar beneden.
 
Een rempomp kan niet trekken of duwen zolang er geen kracht op uitgeoefend wordt. Mist er geen veertje aan je rempedaal?

Wat ik bedoel is dat de gaten van het rempedaal in 'rust' stand niet overeenkom met het gat van de plunjer van de rempomp, ik moet dan het rempedaal een beetje naar beneden duwen om de gaten tegenover elkaar te krijgen.
 
Beetje late update,

maar ik heb het rempompje uit elkaar gehad, alles goed schoongemaakt, compensatiegaatje doorgeprikt met een dunne naald, en alles functioneert weer naar behoren *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan