kettingset vervangen sv650s 2002

hjrbergs

Rookie
3 jun 2014
13
0
eindhoven
Ik moet mijn ketting en tandwielen vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En is er echt alleen speciaal gereedschap voor nodig of kan het ook met ander gereedschap.?
Ik wil het graag zelf doen, niet per se om de kosten te drukken maar omdat ik er handig in wil worden..

Met vriendelijke groet,

Michael
 
In de versnelling en luchtsleutel...., maar je hebt gelijk, kunt de ketting er beter om laten zitten eerst. En inderdaad even de kopjes wegslijpen....

Ik ga er voor het gemak even van uit dat iemand die nog een kettingbreekset/klinkset moet kopen nog geen compressor met voldoende lucht (voor), een luchtsleutel en degelijke slang heeft.

hoewel dit uiteraard niet zo hoeft te zijn.
 
Wellus
Het staat er echt bij.
Zolang het goedkoop is geloven ze echt alles, maar als de prijs hoog is en ook de kwaliteit dan zijn het afzetters.
Pffff wat kunnen mensen zich zelf toch voor de gek houden ;-)

misschien door dit soort voorbeelden :

Het grote motorreut bij LIDL+ALDI+GAMMA etc topic Deel 3

Vond ik toch ook best indrukwekkend (indien waar uiteraard) .
misschien zijn de motorzaken ed wel een beetje gefopt door de importeurs met al hun prijsafspraakjes.
bij mij is olie inkoop ex. duurder dan bij een benzinepomp in dodewaard INC btw..

En er zullen ook veel mensen hun A merk ketting kapot rijden omdat ze vergeten te smeren, bij een B merk zullen ze het minder erg vinden ook al gaat die dan maar de helft mee, want ja hij was goedkoop.

maar andersom kan dat ook werken ;)
 
Ketting doorslijpen is geen moeite, ik had wel een kettingpons maar de stift voor het breken was zelf al gebroken dus dremel op een schakel en deze was echt binnen 5 min door ik stond er zelf van te kijken hoe makkelijk dat ging, daarna wel netjes de nieuwe ketting geklonken met een pons.
Voortandwiel kan soms wel aardig vastzitten maar als man krijg je dat wel los
 
misschien door dit soort voorbeelden :

Het grote motorreut bij LIDL+ALDI+GAMMA etc topic Deel 3

Vond ik toch ook best indrukwekkend (indien waar uiteraard) .
misschien zijn de motorzaken ed wel een beetje gefopt door de importeurs met al hun prijsafspraakjes.
bij mij is olie inkoop ex. duurder dan bij een benzinepomp in dodewaard INC btw..
;)


Ik heb nog wel meer van die grappige voorbeelden. (Je hebt mijn post aangehaald).
Originele uitlaat voor een Piaggio Zip / Fly brommer.

宗申比亚乔BYQ50QT、FLY50消声器总成(排气管总成)-淘宝网

EasyParts.nl - Onderdelen Piaggio Zip 50 4T E2 2006-2013 (APAC/EMEA) Silencer


Kost in China: 275 yuan = EUR. 32.63
Kost in Nederland: EUR. 334.75

Maar hoe zit het dan met complete brommers en motorfietsen, kost in China die brommer dan ook 180 euro ipv 1800 euro ?

淘宝网 - 淘!我喜欢

Nee die kost daar 1300 euro....

Conclusie: Nederlanders laten zich graag oplichten, een Chinees verkoop je geen uitlaat die 1/4 kost van de nieuwprijs van de brommer. (Een nieuwe brommer van een chinees merk kost daar overigens wel degelijk 350 euro. De losse onderdelen kosten 1/2 tot 1/3 van die van een Piaggio ).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan