Nokkenas vreet in cilinderkop

ducducdeduc

MF'er
1 dec 2009
240
2
Mijn nokkenas heeft waarschijnlijk d.m.v. ijzerdeeltjes in de lagering van de cilinderkop gevreten. Zie afbeeldingen:

Cilinderkop
foto1.jpg


Nokkenas
foto2b2ecb.jpg


Kleppendeksel
foto336a52.jpg


Ik heb alles een klein beetje opgeschuurd zodat de nokkenas in ieder geval vrij kan draaien. Ik vroeg mij af of dit verstandig is? Zo niet is er dan nog iets te reviseren of moet ik een nieuwe cilinderkop en nokkenas kopen ?
 
Als er een selectief leest ben jij het wel, hoe je uit dat hr verhaal niet de strekking ervan snapt maar tot een totaal andere conclusie komt ?Het gaat over onderzoeken, niet over verhalenJij zanikt wat er ook geschreven wordt en hoeveel er ook aan informatie is te vinden JIJ komt nog steeds met adviezen die tegen het advies vd fabrikanten ingaat.
Waar baseer je jezelf nou eigenlijk op op die paar action gebruikers hier en jij denkt dat die informatie betrouwbaarder is dan alle onderzoeken die er geweest zijn ?
Zie trouwens nog steeds geen enkele onderbouwing, maw je lult maar wat. :W

Ik heb het niet gelezen, maar ik neem aan dat je het Hot Rod magazine bedoelt ?

Een blaadje als het Hot Rod magazine zal je ook nooit vertellen dat Action olie net zo goed is als bijvoorbeeld Bradd Penn (ofzo) olie. Ik trouwens ook niet hoor.
Maar Hot Rod al helemaal niet, want : Belangen en advertentie inkomsten.

Er zijn nog maar heel erg weinig onderzoeken serieus te nemen, alles hangt samen met belangenverstrengelingen en corruptie, serieuze onafhankelijke wetenschap bestaat bijna niet meer.
Vooral niet in blaadjes zoals het Hot Rod magazine. (neem aan dat je dat bedoelt)

Als je echt iets wilt weten of testen, doe het zelf maar, als er 100 testen voor zijn, zijn er ook 100 tegen.
Net zoals het gebruik van lood vervanger, de ene zweert erbij, de ander zegt dat het onzin is.
Een serieuze onafhankelijke test voor lood vervanger ben ik nog niet tegengekomen. (ik heb een oude zijkleppert, dus vandaar, ik flikker het er maar bij, maar of het zin heeft... geen idee)
 
foto1.jpg


Ik vraag mij eigenlijk af hoe dit is ontstaan. Want als het een gevolg is van een ander probleem heeft het geen zin om het te vervangen zonder dat er wat aan het probleem gedaan wordt. Heeft iemand misschien een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe weet ik zeker dat het niet weer gebeurd als ik een nieuwe moneer ?
 
[afbeelding]

Ik vraag mij eigenlijk af hoe dit is ontstaan. Want als het een gevolg is van een ander probleem heeft het geen zin om het te vervangen zonder dat er wat aan het probleem gedaan wordt. Heeft iemand misschien een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe weet ik zeker dat het niet weer gebeurd als ik een nieuwe moneer ?

Waar staat dit onderdeel op de onderdelen fiche?
Kon hem bij csmnl niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat deze "beugel" beschadigd is geworden als gevolg van een gebroken nokkenas-ketting.
Bij het vervangen van een gebroken ketting door een nieuwe hoef je het blok niet tot op deze diepte te openen. (en zie je het beugeltje over het hoofd) Met wat "kunstgreepjes" krijg je de nieuwe ketting er wel in. Het beugeltje is zodanig verbogen dat het een nieuwe ketting niet "hinderde". Alles zal mooi vrij gelopen hebben. Behalve dan dat de beugel geen ondersteunende functie meer had. Het lijkt mij niet voor de hand liggend dat het invreet probleem bij de nokkenas en de lagerschalen hier zijn oorzaak vindt. Daar zijn in dit topic inmiddels betere suggesties voor gedaan.

(wel jammer dat er zomaar niet relevante onderwerpen in dit topic zijn geslopen)
 
Laatst bewerkt:
Misschien heeft één van de vorige eigenaren, bij het vernieuwen van de distributieketting, het "lastige beugeltje" gewoon met een lange schroevendraaier naar beneden getikt.
(getuige de streepjes op de bovenkant van het beugeltje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan