starten fireblade

hamul

MF'er
5 jul 2002
239
0
in de buurt van zwolle
vanmiddag mijn sc33 uit 1996 al lopend achter het huis gezet. loop naar binnen en hoor naar een minuut of 3 mijn motor afslaan.
Vol verbazing loop ik naar mijn fietsje en krijg hem nu niet meer gestart met een druk op de knop. Aanlopen lukt gelukkig nog wel.
Als ik wil starten hoor ik alleen wat klikjes maar de startmotor gaat niet meer rond. Waar moet ik het zoeken??
 
Vreemd dat hij afslaat. Dat ten eerste. Als je hem echter wel aan kunt lopen en hij blijft goed lopen (ik neem aan dat er genoeg benzine in de tank zit) dan zou het kunnen dat je startrelais blijft plakken. Dan gaat ie klikken als het ware. Je kunt het even uittesten door je buddy te verwijderen en er een lichte tik op te geven met een schroevedraaier o.i.d. Vaak pakt ie dan weer even. Dan weet je dat je het startrelais moet vervangen. Andere veelvoorkomende problemen zijn een defecte dynamo en of spanningsregelaar. Een defecte spanningsregelaar kan weer tot gevolg hebben dat je accu een te hoge spanning krijgt en daardoor ook defect gaat. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan