fireblade met hoop problemen

holdy

Rookie
12 jun 2014
2
0
Belgium
ik rij met een honda fireblade 900rr van 1992. Heb onderstussen al ver alles vernieuwd, bougie's, bougiekappen, bougiekabels, spanningregelaar, benzinerelais, carburators zijn uitgewassen.... Eens uitleggen wat het probleem is. Moto reed perfect tot ik's avonds thuis kwam en daags nadien wilde starten draaide hij maar op 3 cilinders en constant vlammen van ne meter uit mijn demper en oorverdovende knallen. heb dan nieuwe bougie's, kabels enz gestoken. heb vonken op alle 4 de bougie's. de knallen en het vuurwerk bleef nog een aantal keer aanhouden. Dan ineens wijgerde hij alles. zag aan mijn spannigsregelaar kabel kapot zitten(verbrand).De benzinepomp steekte toen nog perfect. Nu vernieuwde ik spanningreglaar en krijg nu geen stroom meer naar mijn bezinepomp, welke nog perfect werkt als ik ze uittest rechtstreeks op batt. Ben nu aan het einde van mijn latijn!! zit nu natuurlijk met mijn electriche box onder mijn zadel. Zou dat ook nog de dader kunnen zijn??Gr Holdy,
 
93-94-wiring-diagram-900.jpg


koop een multimeter en ga lekker meten volg het schema .
 
Laatst bewerkt:
Moto reed perfect tot ik's avonds thuis kwam en daags nadien wilde starten draaide hij maar op 3 cilinders en constant vlammen van ne meter uit mijn demper en oorverdovende knallen


Hij reed perfect, lijkt mij niet dat dan de bougiekabels verkeerd zitten anders had hij dat meteen na het starten wel gemerkt, en anders meteen tijdens het rijden van de 1e meters.
 
Maar misschien was er een bougie kapot, waardoor die op 3 cylinders liep. En toen hij de bougies verving, heeft hij misschien twee bougiekabels omgewisseld.

Het kunnen dus twee verschillende problemen zijn.
 
Even los van het feit dat bovenstaande van toepassing zal zijn.
Nu vernieuwde ik spanningreglaar en krijg nu geen stroom meer naar mijn bezinepomp, welke nog perfect werkt als ik ze uittest rechtstreeks op batt. Ben nu aan het einde van mijn latijn!! zit nu natuurlijk met mijn electriche box onder mijn zadel.

zou kunnen dat je met 'brandje' het relais van de benzinepomp hebt beschadigd.
na een beetje zoeken had ik een 2e hands voor 15 euro.
aangezien de pomp het rechtstreeks op de accu wel doet.

maar even los van de rest dus en puur over het laatste stukje wat ik hierboven gequote heb.
 
Volg de dradenkleuren en zie waar ze uit komen en meet of er daadwerkelijk de massa verbinding nog in tact is of dat er bv de accu spanning erop staat etc etc etc . Zo sluit je dingen uit en kom je vanzelf bij de boosdoener.
 
Terug
Bovenaan Onderaan