R6 '04 slaat niet aan

Blitzer

Die hard MF'er
19 jun 2003
343
0
Mijn r6 is afgelopen zomer voor een grote beurt geweest, hij sloeg toen niet aan, had een tijd door omstandigheden stil gestaan (foei) en is toen weer in orde gemaakt...
Tijdens deze beurt zijn onder andere bougies, luchtfilter en accu vervangen (en is alles weer afgesteld).

Nu heb ik de afgelopen 3 maanden zonder problemen kunnen rijden (zij het niet dagelijks).
Hij heeft nu weer 2 weken stil gestaan en ik probeerde hem eergisteren te starten maar hij sloeg weer niet aan.

Wat doet hij:
Elektrisch alles gewoon normaal
Startmotor ratelt maar verder gebeurt er niets (geen ontsteking)

Wat ik gedaan heb:
Geprobeerd aan te rennen (geen succes)
(dodemansknop duh)
Accu aan de optimate gehangen maar de accu is prima in orde (is ook nieuw).
Zekeringen gecontroleerd (ook geen problemen)
Ik ruik benzine uit de uitlaat (dus ik vermoed dat pomp werkt)

Nou heb ik niet veel geld en ervaring met motortechniek maar wel tijd, gereedschap, in ieder geval één rechterhand en een beetje verstand.

Wat ik wil gaan doen:
Controleren of bougies nat worden/zijn
Controleren of bougies vonken (Hoe moet ik dat precies doen? op massa begrijp ik uit andere topics?)

Nu is de vraag:
Zijn er andere zaken die ik moet / kan controleren? (Hou er rekening mee dat motor tot 2 weken geleden na onderhoud prima startte en reed) en natuurlijk bovenstaande punten.

P.S.
Ik weet dat er meer motor start niet topics zijn, maar iedereen heeft een andere motor en andere randvoorwaarden.

Alvast bedankt voor de input!
 
Probeer de reserve sleutel eens. Bij mijn vorige motor was uit een sleutel de zijkant er afgekomen waardoor de chip er uit is gevallen waardoor die niet van de startonderbreker af ging. (duurde ff voordat ik het in de gaten had)

Wellicht ligt het probleem aan de sleutel \ chip en dat zou je dan kunnen merken als de reserve sleutel wel werkt..

Inlezen van een chip kan volgens mij alleen bij een dealer \ monteur. Ik moest een nieuwe sleutel bij de Honda dealer halen, deze op maat laten slijpen bij de sleutelmaker en vervolgens door de dealer laten inlezen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar hoe maak je hem bekend met de zwarte sleutel?

  • 1. Insert the red key into the ignition and turn it to "ON". The immobilizer indicator light should come on for 1 second and then go off.
  • 2. With the red key still in the ignition, start the engine.
  • 3. Shut off the engine and remove the red key. The immobilizer indicator light should start to blink after 30 seconds.
  • 4. Insert the red key into the ignition and turn it to "ON", then "OFF" and then remove the key within 5 seconds.
  • 5. Insert the black key into the ignition and turn it to "ON" within 5 seconds.
  • 6. While the immobilizer indicator light is flashing, turn the black key to "OFF" and then remove the key.
  • 7. Wait for the immobilizer indicator light to stop flashing. It should stop 5 seconds after you remove the black key.
  • 8. If everything went OK, then you can use the black key to start the engine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan