Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Of je zet die Laser er weer op. Al is die ook niet echt stil :)


Welke is dat dan? Standaard laser is toch zilver kleurig?


Iemand die trouwens ervaring heeft met een bevestiging voor je mobiel op de kroonplaat? Voor navigatie en muziek lijkt het me wel makkelijk maar nog geen goeie oplossing gevonden voor mijn mobiel (htc one)
 
Laatst bewerkt:
Welke is dat dan? Standaard laser is toch zilver kleurig?


Iemand die trouwens ervaring heeft met een bevestiging voor je mobiel op de kroonplaat? Voor navigatie en muziek lijkt het me wel makkelijk maar nog geen goeie oplossing gevonden voor mijn mobiel (htc one)

Universele telefoon houder die je bij elkaar kan drukken dan is der niks aan de hand.. en als het kan zou ik een veiligheids koortje er aan vast maken. .
 
Ik weet dat er vaak kettingen met 525 (= de maat, niet de lengte ;)) schalmen wordt toegepast terwijl er eigenlijk een 532 schalmen op horen te zitten. De 532s hebben een hogere treksterkte.
 
Ik weet dat er vaak kettingen met 525 (= de maat, niet de lengte ;)) schalmen wordt toegepast terwijl er eigenlijk een 532 schalmen op horen te zitten. De 532s hebben een hogere treksterkte.


Maar ik kan hier helemaal geen verschil tussen beide kettingen vinden?

Weet ook niet of het originele 110 schalmen zijn of dat het 108 zijn (wat veel normaler is meen ik, maar dacht dat je daarvoor wel wat voor aan de motor moest veranderen?)

Bij motorketting.nl spreken ze ook van de gewone (270 euro) of de 530 conversion (160 euro). Bij een 530 zou je ketting 132 tanden moeten zijn meen ik?
 
Heb eindelijk een leuke demper gevonden, deze wordt als het goed is komende vrijdag verzonden vanuit Wenen. Het is een Remus (waarvan ik niet eens wist dat deze ook dempers voor motoren maakten), welke ik nog nooit op een RF heb zien zitten. Hij schijnt in ieder geval wel een e-keur te hebben, of de db-killer uitneembaar is wist de verkoper mij niet te vertellen.

Hier in ieder geval een foto van wat hopelijk binnenkort mijn nieuwe demper is.
v5khts.jpg
 
Ja, ik had nog gezocht naar de Sebring Evolution die jij er ook onder hebt zitten, maar die kon ik niet vinden, kwma toen via de RF facebookgroep deze tegen.
 
Kijk aan, prima cijfers dus. :) Was die 100000 ook inclusief racen en heb je het blok helemaal origineel gelaten? Vind het echt strak dat je met een rf het circuit op gaat :}

Sorry voor het late antwoorden, effe een weekendje Texel gehad.
Daar zitten zeker een 15.000 circuit kilometers en race kilometers bij.
Ik heb niets aan het blok gesleuteld.

Ronde tijden met een standaard RF zo rond de 2 min 10 op Assen.
Dan doe je het netjes
Mijn pr is 1 min 57.9 , maar dat is met hypero veertjes, tailraiser en race bandjes en heel veel circuit kilometers.

Op Zandvoort zou je een 2 min 18 moeten kunnen rijden.
 
Heb zelf een Remus Revolution (maar weinig over te vinden) op mijn RF zitten. Geen e-keur of db killer maar maakt een beschaafde diepe grom onder de 6000 toeren en daarboven echt een racy-gejank. Zijn mooie dempertjes die remussen
 
Sorry voor het late antwoorden, effe een weekendje Texel gehad.
Daar zitten zeker een 15.000 circuit kilometers en race kilometers bij.
Ik heb niets aan het blok gesleuteld.

Ronde tijden met een standaard RF zo rond de 2 min 10 op Assen.
Dan doe je het netjes
Mijn pr is 1 min 57.9 , maar dat is met hypero veertjes, tailraiser en race bandjes en heel veel circuit kilometers.

Op Zandvoort zou je een 2 min 18 moeten kunnen rijden.

O ja, andere remblokken.
De originele blokken geven het na 3 rondjes op :(
 
Ja ik had al een paar keer gevraagd of het nog doorging maar niemand reageerde...
Er was wel iemand uit Nijmegen gekomen maar voor niets dus !
Suzuki RF 400 600 & 900 Owners

Ik dacht zoiezo dat het niet doorging ivm vaderdag en dat we een ander datum zouden afspreken, zo heb ik het begrepen.
Vervelend voor die jongen uit Nijmegen, een ritje voor niets.
En gaan we nog een dagje rijden met zijn allen? 5 of 6 juli bijvoorbeeld?
 
Ik zou de helm van m'n pa overnemen, hij stopt met motorrijden. Blijkt dat ding uit 1998 te zijn. Dus, vanochtend zelf maar een nieuwe gehaald, vrouw wat minder blij. :X ;)
 
Ja had begrepen dat het ivm met vaderdag niet doorging dus heb er verder ook niet echt meer naar omgekeken toen het stil werd rondom de meet ..
 
Voor vriendin zijn we zojuist wezen kijken bij een RF900R uit '95. Heeft bijna 24K op de teller en ziet er mooi uit. Net een grote beurt gehad met kleppen stellen etc. Nu had ik in het vorige topic wat gelezen over dat de 2e versnelling het enige bekende punt is wat een probleem zou kunnen zijn bij dit model. Aangezien vriendin nog aan het lessen is heb ik een stukje proef gereden en in de 2e versnelling na warmdraaien flink vol gas doorgetrokken. Hij laat dan even los en grijpt weer vast in een fractie van een seconde. Eerste keer twee keer en tweede keer bij ongeveer 7K. Bij rustig rijden is hier niets van te merken. Voor mijn gevoel schiet hij niet gelijk vol in de toeren en vraag me af of het wel de koppeling zelf is aangezien hij wel weer oppakt. Wat ik online heb gevonden is het wel een erg lage KMstand om problemen met de koppeling te hebben. Beste man heeft al een aantal jaar geleden de AOW-gerechtigde leeftijd gehaald dus zal niet veel plankgas in 2e versnelling doortrekken gok ik aangezien hij ook aan gaf het probleem zelf niet te ervaren.

Een ander puntje was dat de temperatuursensor niet omhoog kwam met buitentemperatuur van 17 graden. Ik maar rustig warm rijden maar dat ding kwam niet omhoog. De eigenaar zelf zei van tevoren dat hij de eerste paar km rustig reed alvorens veel gas te geven. kennen jullie dit gedrag of zou die meter defect kunnen zijn? Bij warmer weer en filerijden loopt de meter wel op en gaat de fan aan zegt hij.

Verder reed de motor erg goed. Moet zeggen dat ik bijna jaloers zou worden omdat hij wel erg fijn rijdt . In 5e versnelling met 60km/uur en ongeveer 2K toeren kon hij prima rijden zonder bokken etc. wat wel rustig rijd. Wat zijn jullie gedachten over mijn bevindingen als jullie het zo lezen?
 
De KVS temp meter komt niet bijzonder ver omhoog bij een RF. Alleen in de stad en in de file. (moet wel loskomen van het onderste streepje)

Dat de bak hapert in de 2e is een reden om em te laten staan als je zelf niet technisch bent. Blok moet gesplitst worden om dat op te lossen. (en tandwiel vervangen)
 
Laatst bewerkt:
Snelle reactie. Worden we niet echt vrolijk van :P. Betekend dat tandwiel niet helemaal jofel is begrijp ik. Als vriendin er alleen maar rustig mee zou rijden zonder flink doortrekken zodat het niet optreed zou het dan nog lang mee kunnen gaan of is dit een teken dat het binnen een paar duizend KM sowieso moet gebeuren? Enig idee hoeveel kosten aan materiaal en arbeidsuren dit naar schatting zijn door een techneut?
 
Terug
Bovenaan Onderaan