afstelling carburator gs 750 met k&n

Ingbert

Rookie
14 jun 2014
16
0
Beste enthousiasten,

ik ben hier nieuw zal mij straks nog even voorstellen in het juiste topic.
Ik ben al een 2 jaar bezig met een Suzuki GS750 van 1981 (de 16 klepper).

Nu hij eindelijk in orde komt zat ik met iets vervelends in de afstelling van de carburators.
Er zijn k&n luchtfilters op gemonteerd, een 'open' uitlaat zoals dat noemt, het merk is mij niet bekend. En ook een stage 3 Dynojet Kit is geinstalleerd.

De motor draait nu vrij goed op stationair en op volgas gaat die nog eens goed vooruit ook *D

Het probleem is echter als ik rond 1/4 gas rijd. Vooral in de hogere versnellingen rond de 100 - 120 km/u, het is alsof de motor niet genoeg brandstof krijgt op dat moment. Hij houd als het ware in. Wanneer ik het gas dan weer wat verder openschroef (toch redelijk ver) gaat die er weer als een speer vandoor!

Aangezien we hier in Belgie nogal vaak aan deze snelheid rondrijden is dit wel hinderlijk.


Zijn er nog mensen die dit probleem kennen en weten hoe het opgelost wordt?
Ik heb de gasnaalden reeds 1 trapje hoger gezet om de motor in het middengebied wat meer brandstof te geven, maar dit geeft weinig verschil. De kit is gemonteerd zoals in de handleiding wordt uitgelegd en de circlips op de gasnaald staat nu op het voorlaatste gleufje (van bovenaf bekeken)

Ik zou noch wat met de gasnaalden spelen maar wat tips en kennis zouden handig zijn :P


Alvast bedankt !
 
Daar zit het probleem ik heb hem aan een 'kenner' gegeven om op testbank te laten afstellen. De eerste keer dat ik hem terug kreeg viel er gewoon niet mee te rijden, vuil en roest uit de oude benzinetank was de carburators mee ingekomen. Dus uitgespoeld en mee terug gegaan want de afstelling is nog steeds niet super ... De tweede keer dat ik hem terug kreeg was het al veel beter maar heb ik het probleem dat hierboven staat beschreven. Heeft me toch veel geld gekost aan iemand die het dus eigenlijk niet kan :( vandaar dat ik nu zelf aan het proberen ben. Als ik terug geld heb overweeg ik wel om het aan iemand te geven die wel kennis heeft van deze zaken :D

Ik woon wel in Gent in Belgie, de meesten onder jullie zijn waarschijnlijk van Nederland dat is wel een eindje rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan