voorvork inkorten cb750 four

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik zou graag mijn voorvork inkorten voor een caferacer project.
Ik zou deze een 3 cm willen laten zakken en heb hiervoor busjes laten draaien van 3 cm.

Ik heb hier en daar gezien dat dit mogelijk is met de busjes maar ik vroeg me af waar ik deze best plaats. of maakt dat niet uit.

ik kwam deze foto tegen maar moet de bus niet aan de andere kant van het klein veertje ?

full
 
Wat ik ook handig vind is om de dop zonder veer even op te schroeven en het exacte punt waar de schroef in de vork draait aan te duiden met een stift. Dus een streepje op de moer en de vork op het punt waar ze juist in elkaar beginnen schroeven.

Dan heb je niet teveel pogingen nodig voor de schroef vast zit in de vork. (met de veer erin natuurlijk)


Handige tip. :Y
(je moet er maar op komen)
 
ok, het is gelukt.

Busje was 3 cm, 2 cm van de veer afgehaald en nu kreeg ik met de nodige moeite de dop er op.

Voorvork is klaar.. We kunnen verder.
Hoe het stuurgedrag gaat veranderen laat ik nog weten binnen een paar maanden :-)
Bedankt voor de informatie mannen !!!! :}
full
.
 
Hallo, juist eens verder gedaan achter de achtervering..
Volgend probleempje..

De oude konis had ik uit elkaar gehaald en had me een tweedehands setje showas geregeld.

De oude veren had ik samen met het frame laten poadercoaten en wou deze straks monteren.
Ik had voor dat ik de veren binnen gedaan had om te poedercoaten gekeken of de veren het zelfde waren. Dit leek op het eerste zicht zo...

Maar blijkbaar zit er een verschil in de binnendiameter, voor de rest is de vering hetzelfde.

Hier moet een ring in vallen om te monteren op de showas.

Nu vraag ik me af... Kan ik er een paar mm afhalen zodat de vulring past.. Er is " vlees " genoeg dus het lijkt me geen probleem maar graag jullie reacties.
Als ik de andere veren weer moet laten poedercoaten ben ik weer een paar weken verder..
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan