Suzuki gsx onderuit knipper probleem

jordib

Die hard MF'er
3 okt 2012
661
0
Hoorn
Voor de techneuten heb ik een vraag, afgelopen week onderuit gegaan en qua schade valt alles mee!

Alles thuis liggen wat stuk was: spiegels, knipper links, stuur + console ( aansturen van verlichting etc) & schakelpook. vandaag bezig geweest met monteren van het console omdat ik dacht dat deze stuk was maar achteraf heb ik daar mijn vraagtekens bij omdat:

Oude console werkte alles, behalve mijn linker knipper voor & achter kreeg geen signaal om te knipperen. op mijn dashbord blijft het lampje linker knipper aan staan ipv. aan/uit.
Wanneer ik mijn nieuwe console aansluit heb ik precies het zelfde.

kan iemand mij vertellen wat er mis is? zelf dacht ik aan de knipperrelais maar me buurman zei: volgens mij heb je maar 1 knipper relais op je motor zitten en rechts werkt wel dus dat is het niet. misschien een kabelbreuk door de val? maar hoe te controleren waar dat zit. Ben namelijk niet super technies, moet nog een hoop leren namelijk (H)
 
Klinkt als het relais dat blijft plakken...
:^

Het kan prima 1 relais zijn, maar deze kan ook op 2 manieren schakelen.
Zou eens een klap(je) op het relais geven

Kijk maar... Onderin zie je het knipperlicht relais, deze heeft 3 contact punten

B LBL LG
A
L

De middelste en de rechter zullen het dus prima doen, maar misschien gaat hij niet meer naar links
Suzuki_GSX750F_Wiring_Diagram.jpg
 
Laatst bewerkt:
:^

Het kan prima 1 relais zijn, maar deze kan ook op 2 manieren schakelen.
Zou eens een klap(je) op het relais geven

Kijk maar... Onderin zie je het knipperlicht relais, deze heeft 3 contact punten

B LBL LG
A
L

De middelste en de rechter zullen het dus prima doen, maar misschien gaat hij niet meer naar links
[afbeelding]
Dat is de stuurschakelaar die jij omschrijft ;)
Nr. 32 is het knipperrelais. Dus de buurman heeft gelijk :P

Als het schema kloppend is voor jouw motor dan kun je er ook uit opmaken dat de schakelaar goed is, want het dashboard lampje brandt. Dus het wordt controleren van de lampjes, connectors en bedrading...
 
Laatst bewerkt:
Dat is de stuurschakelaar die jij omschrijft ;)
Nr. 32 is het knipperrelais. Dus de buurman heeft gelijk :P

Als het schema kloppend is voor jouw motor dan kun je er ook uit opmaken dat de schakelaar goed is, want het dashboard lampje brandt. Dus het wordt controleren van de lampjes, connectors en bedrading...


Hmmm, dan vrees ik voor bedrading. Nieuw knipperlicht werkt niet net als achter die het wel deed voor mijn val. Dat is toch wel balen als idd bedrading is omdat ik daar al helemaal geen verstand van heb :P
 
Gok ook dat dit het probleem is, te laag wattage lampjes. Dan word je relais niet "warm" genoeg en blijft hij constant branden. Zelfde grapje krijg je als je LED monteert zonder het relais te vervangen voor een nieuwer soort..

inderdaad dat was het probleem. heb nieuwe lichten gehaald en nu monteren. thanks voor jullie hulp
 
Terug
Bovenaan Onderaan