Reparatie boutgaten in magnesium carter

ducducdeduc

MF'er
1 dec 2009
240
2
Mijn linker carterhelft is voorzien van zogenaamde v-coils i.v.m. doorgedraaid schroefdraad. Helaas is er te ver geboord bij 2 van de 3 gaten (zie afbeelding 1 en 2) waardoor er bij lopende motor olie lekt. In afbeelding 3 zie je de 2 doorgeboren gaten vana binnenin de motor en kan je ongeveer zien hoeveel ruimte er is om het te dichten. Bij het ene gat is dat ongeveer 5 mm en bij het andere gat ongeveer 9 mm.

Ik zat zelf te denken om kneedbaar metaal te gebruiken. Ik heb niet de beschikking over lassaparaten, draaibanken etc en wil het ook graag thuis doen als dat mogelijk is. Ik vroeg mij af hoe jullie denken over het gebruik van vloeibaar metaal en goede alternatieven/oplossingen zijn ook welkom. Het blok is overigens van magnesium.

Afbeelding 1
5.jpg


Afbeelding 2
6.jpg


Afbeelding 3
8.jpg


Afbeelding 4 met gemonteerde deksel
7.jpg
 
Ik wil zelf een goede oplossing, maar wil ook dat andere wat aan de topics hebben die ik open. Als het echt 100 % voor mijzelf is dan open ik niet eens een topic en dan kom ik er wel uit. ik vind het gewoon leuk om informatie te verzamelen over een bepaald onderwerp en er andere mensen ook mee kunnen helpen.

Waarom zou ik een bevestiging willen hebben dat mijn oplossing beter is ?
Omdat je met oplossingen aan komt dragen die risico met zich meebrengen en veel meer werk zijn.
Wat is er mis met de papieren pakking en ringetjes onder de boutkoppen?
 
En weer eentje, iemand die het niet kan laten om zijn ergenis te tonen en het topic minder aangenaam te maken |(

Ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere mensen het zouden oplossen en inderdaad er zitten alleen maar goede adviezen tussen. ookal kies ik geen oplossing en ben ik eigenwijs dan hebben andere mensen met een soortgelijk probleem wat aan dit topic. Had ik nog steeds het topic niet moeten openen :N Geeft niet.

Het feit dat jij je ergenis hier neerzet maakt het topic wat minder aangenaam voor de mensen die opzoek zijn naar nuttige informatie. Ga ergens anders klagen, praat met je vriendin of kom met ook een goede oplossing zodat een volgend persoon er wat aan heeft en niet eerst door allemaal onzin moet lezen.

De goede oplossing is al meerdere keren genoemd, de enige onzin hier komt van jou. Wat écht nuttig is voor anderen, is dat mensen die er verstand van hebben niet gedemotiveerd raken om te posten omdat hun adviezen toch in de wind geslagen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan