H4 of H7 inbouwen honda cbr 600rr

Eendenreetx

MF'er
31 aug 2012
203
5
Momenteel heb ik mijn honda cbr600rr uit elkaar liggen, ik wil eigenlijk moeteen een H4 of een H7 koplamp inbouwen.

Ik heb het huidige lampje al eruit liggen. Kan ik gewoon een H4 of H7 lamp erop zetten met een kleine ballast?
 
Xenon verlichting ziet er super uit! alleen na het starten knippert de lamp een tiental seconden, is dit normaal?

Een Xenon ballast heeft 12V of meer nodig. Door het starten daalt de spanning tijdelijk tot onder de 12V, de ballast heeft een beveiliging waardoor de lamp uit gaat. Dit is het knipperen wat je ziet. (Het knipperen veroorzaakt een versnelde slijtage)

Bij moderne motoren gaat de verlichting pas aan na het starten.

Oplossingen: Verlichting pas aan doen na het starten of een vertragingsschakeling inbouwen.
 
Volgens de bestelde winkel was dat een mogelijkheid. Ik lees dat sommige mensen even wachten met het starten van de motor na deze op contact gezet te hebben, zodat de lamp even kan opstarten.
Ik zal deze twee opties eens proberen voordat ik weer ga klooien met een of andere schakeling.

De kabelboom is al een beetje verkloot door onkunde (nieuw achterlicht, knipperlichten verwijderd, oplaadkabel voor iphone enz)
 
Terug
Bovenaan Onderaan