Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Nouja, vind grotere schuiven wel dik staan op mn project! en ik weet dat deze van de goldwing passen ook weet ik dat deze klauwen er op passen, alleen zijn de juiste exemplaren brackets lastig te vinden (omdat de andere bracket de boutgaten verder uit elkaar heeft staan). Of de CB's moeten de zelfde formaat schijven en klauwen hebben dan mag dat ook natuurlijk :+
Ik dacht dat van de CB's met comstarwielen zo de hele voorpartij over te zetten. Verder zijn volgens mij alle bedieningen op het stuur ook gelijk of in ieder zo over te zetten.
 
Jij zit in Marseille? bekend van de bouillabaise?
Kun je iets vertellen over de stad?-los van de rellen-?


Marseille is een geweldige stad .... zeker om met vakantie naar toe te gaan .... veel cultuur, lekker eten en drinken, mooi weer, mooie natuur, veel mooie motorroutes in de omgeving.
In 2013 was Marseille culturele hoofdstad van europa .... veel is gerenoveerd en nieuw gebouwd, mooie nieuwe musea (mucem en pavillon M).
Marseille heeft een slecht naam wat beteft veiligheid ed, ik heb me nog nooit onveilig gevoeld, zet m'n Silverwing (bijna) nooit op slot .... ook niet in de stad. Natuurlijk gebeurt er wel eens wat .... maar ja, het is een stad van zo'n 2 miljoen inwoners .... en daar gebeurt wel eens wat.
Zelf woon ik op zo'n 5 minuten van het strand .... dus te voet naar het strand, duikclub. Het is zeker een stad waar je goed een week vakantie kunt houden.
Als je bouillabaise wilt eten, zijn daar een paar resto's bekend om ..... maar een gegrild visje in één van de callangues met een glas (of meer) rosé is zeker zo goed toeven.
Kort samengevat ..... ik woon op vakantie :)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat van de CB's met comstarwielen zo de hele voorpartij over te zetten. Verder zijn volgens mij alle bedieningen op het stuur ook gelijk of in ieder zo over te zetten.

Grote Schijven en dubbelzuigerige klauwen zitten er op, alleen nog even stalen leidingen er op en gaan, is nu al een heeeeel verschil, nog niet op druk en al niet door heen te drukken haha.

Dus bij deze mijn originele schijven en klauwen compleet met pomp en leidingen (excl. reservoir, eventueel reservoir van een CB erbij) in de verkoop, iemand toevallig interesse ?

Tevens weg oma :W
 
Laatst bewerkt:
iemand toevallig nog kleppendeksels + bouten voor een CX650 liggen?? graag even een mailtje..
 
Met 'n beetje geluk heb ik die nog los liggen. Ik heb ook nog een kompleet blok met carburateur, achterbrug met cardan en wiel en nog wat klein spul. Ben over 3 weken weer thuis.
 
Ok, dan contacten we even!

Weet iemand of de spanningsregelaar van een CX direct op het frame mag worden gemonteerd? of moet deze persé in de rubbers?
 
Dat weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar als de groene draad doormeet met de metalen buitenkant, kan er nix mis gaan. Is dit niet zo , dan moet je de rest ff meten. Meet er nix door dan is 't ook goed.
 
Hallo mede CX500 rijders!

Ik ben bezig mijn CX500 uit 1980 om te bouwen tot een café racer en zoek een mooi zadel met ruimte voor 2 personen. Dankzij het welbekende knikje in het frame is dit nog niet zo makkelijk!

Weet iemand een winkel die kant-en-klare zadels voor de CX500 verkoopt? Of anders een goede zadelmaker ergens in Nederland? Het liefst zou ik een zadel vinden of laten maken dat ik kan plaatsen zonder het frame aan te passen.

Om aan te geven wat voor zadel ik ongeveer zoek, hier twee voorbeeldjes:

1978-honda-cx500.jpg


Davids-CX500-Seat-MS-800.jpg
 
Als 't goed is heb ik nog een zadel liggen met een polyester onderkant. Die is makkelijk te zagen en te plakken in de vorm die je hebben wilt. De onderkant past dan i.e.g. al. Over een week ben ik weer thuis, zal ik ff kijken.
 
Top Totopa, bedankt alvast!

Andere vraag: Heeft iemand nog een koplamp en/of snelheid/toerenteller (dashboard) liggen van een cx500 custom?
 
..was niet de bedoeling... moest even snel tussendoor projectje worden, maar van 't een kwam 't ander _O-
 
@ Nifty ziehier het te verbouwen zadel.

im5xm0.jpg


k00acg.jpg


2dj40n7.jpg


'T is niet helemaal duidelijk te zien, maar 't zadel waarop het ligt heb ik zelf ook van zo'n onderkant gemaakt.
 
Was ik in Twello voor een boodschap en zag ik deze gestripte CX staan:

full


Een tijdje met de eigenaar gesproken. Deze is van 1978 en verbouwd door zijn broer. Wordt alleen met mooi en droog weer bereden. Nog een paar plaatjes:

full


full


Ondanks dat ik tegen verkafferen ben vind ik deze toch wel geslaagd :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan