cbr 600 f4 houd in bij hoge toeren

Yamahammer

MF'er
18 dec 2013
227
0
berghem
Hallo,

MIjn cbr van 1999 (carbs) heeft sinds kort steeds vaker het probleem dat hij bij vol gas vanaf +/- 8.000 toeren inhoudt.

Je voelt dat hij dan veel minder hard trekt, maar hij loopt wel langzaam door in de toeren.
Afentoe krijg je een schopje in je rug en trekt hij even harder om vervolgens weer terug te zakken. Dit is ik meen in alle versnellingen zo.

Hij doet dit niet altijd maar m.i. wel steeds vaker.

Iemand ervaring met dit euvel?

Waar ik mee wil beginnen is het carb membraan nakijken op scheurtjes ( al zit er volgens de dealer een nieuwe op sinds 3 maanden ).
het luchtfilter controleren op vuil.
Eventueel de bougies?

mvg

nick
 
Ongeveer het zelfde had ik, nieuwe bougie (zaten er al 35000 km in) en een nieuwe accu heeft het probleem opgelost, zijn de carbs wel schoon?
 
Ik haal de tank er altijd even af, dat is niet veel werk en dan kan je er redelijk bij. Als het goed is zit er in je gereedschapsetje onder de buddy een bougie sleutel, moment 13 Nm.
Niet vergeten de benzine kraan dicht te zetten O-) als je de tank eraf haalt.
 
Kan je er goed bij? Wat een hels karwij (bij de f4 tenminste)
Anyway, ik heb de bougies vervangen en het probleem lijkt vooralsnog verholpen :) ik heb alleen mn stationair stelscgroef er uit gedraaid. Weet iemand waar het schroefje terug in moet? :)
 
die kabel/schroef moet op de plek waar ook de gaskabels op de carb aansluiten zitten, daarmee kan je de gaskleppen een klein stukje opendraaien. waarschijnlijk beter om de carbs eruit te halen, kom je vaak onmogelijk bij.
 
misschien heb je hier wat aan
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan