Ratel in mijn blok ,vermogen weg.srad 750 1996

Ronbo

Rookie
15 jun 2014
11
0
Hallo luitjes.sinds kort ben ik in bezit van mijn srad 750 1996.vorige eigenaar vertelde service had hij net gehad . Dus rijden niks op aan te merken,alleen bij bijna reserve tank kon ik maar 2 min gassen anders sloeg hij af,was niet zo,n probleem want gewoon brandstof bij houden. Tot op het moment dat ik een warm loper kreeg.door te weinig olie.stom maar ja.nu heb ik een ratel in mijn blok. En vermogen weg.wat nu.wat kan het zijn.mvg ronbo
 
vaak wel ja,... maar verlies je daar ook vermogen van


Ehm, als alles zo gaar is dat het rammelt dan stootten de zuigers hun kopjes telkens.God mag weten wat er dan allemaal kan gebeuren of ontstaan?

Als ik lees dat iemand olie bijvult als de SRAD op de zij standaard staat is ook nie echt gezond ;)

Dan vraagt men om hulp terwijl men niet eens weten hoe het wel moet.Zoek dat dan liever eerst van te voren uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Oh nou begin ik te twijfelen wat ik moet doen.dat is het mooie van zo forum. Ga zo nog effe door heren .


Als je niet eens weet hoe het zit en zeker niet weet wat je allemaal moet doen! Ga langs een vakman is dan mijn beste advies wat ik je wil geven.

Je weet niet eens hoe je een olie peil moet controleren ,wat wil je dan zelf allemaal controleren & repareren. :?



privébericht


Beste martell. Te weinig olie. Of eigelijk niks meer.ik wel eens een poging gedaan om er achter te komen hoe veel er in zat.olie dop er af gehaald maar er zat geen peil stokje aan. Door het venster gekeken beetje olie . Stom maar oke, dacht dat moet allemaal nog goed wezen inv kleine buurt.naar warm loper beter gekeken naar olie pijl toen pas die steepjes gezien bij het venster. Te laat dus tand wieletje beetje nat meer niet. Olie teken alleen bij kontakt aan. Na starten weer uit. Dus dacht ik alles oke. Warm loper. Ik reed ongeveer 150 hoorde een ratel vermogen werdt minder dus gas los. Motor ging toen ook uit.kreeg niet meer aan de gang accu leeg meteen. Anders nooit probleem. Na stuk lopen .olie bij gevuld en accu opgeladen starte hij meteen weer.rustig rijden maar na paar min harde ratel en vermogen weg.daarna stil gezet. Start nog steeds maar verder doe ik niks meer.voor het erger wordt geen olie spoor tebekennen maar wel veel olie gebruikt dat kleine proef stukje. Mvg ronbo


Waar heb je deze SRAD motor gekocht, soms in Groningen ? Waar woon je ongeveer Brabant of ? kan ik wel even komen kijken mocht je dat willen ? Gratis en geheel vrijblijvend :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Gooi maar weg dat blok.

Een vast- of warmloper is vaak nog wel te repareren, maar als dit het gevolg is van te weinig olie in het blok (en dus verlies van oliedruk) blijft er weinig meer van over. Láng voordat de boel vastloopt is er al het een en ander flink op elkaar ingelopen.
 
Laatst bewerkt:
Beste monteurs, ik ben woonachtig in dieren tussen apeldoorn en arnhem. Momenteel staat mijn motor in amsterdam daar heb ik mijn prpbleemop gelopen.mocht er iemand naar willen kijken.dan kan ik hem brengen en al vast zorgen dat de kuip delen er af zijn.
 
Ik vrees dat het in dit geval een vervangend blok van een motorsloperij halen wordt..

Oliepeil zo laag dat je blok rammelgeluiden gaat maken en vermogen verliest = krukaslagers R.I.P. en mogelijk nog veel meer R.I.P.

om het bestaande blok te repareren zit je tegen een hoop kosten voor onderdelen + arbeid aan te kijken ..

Het stadium waarin je met een visuele check mbv je eigen ogen (€ 0,-) en 1 liter olie van het tankstation (€10,-) dit probleem had kunnen voorkomen is helaas gepasseerd.... Ik ben bang dat het een dure les wordt...
 
Laatst bewerkt:
Nou even serieus. Een ratel kan je krijgen door de nokkenas ketting. Als je spanner overleden is kan de ketting veel te slap hangen, en klopt je timing niet meer. Gevolg ratel + vermogensverlies. Echter het te weinig olie verhaal baart me zorgen.

Zorg dat je iemand vind die er een beetje verstand van heeft. Tap de olie (die er nog in zit) af en controleer op slijpsel / splinters. Is alles schoon dan kan je de nokkenasketting gaan bekijken. Maar daar zal je iemand voor nodig zijn die over een beetje kennis beschikt :)
 
Nou even serieus. Een ratel kan je krijgen door de nokkenas ketting. Als je spanner overleden is kan de ketting veel te slap hangen, en klopt je timing niet meer. Gevolg ratel + vermogensverlies.
Serieus was ik.Dat schreef ik ook al de SRAD staat daar bekent om (slechte NAKS) heb er zelf namelijk ook eentje.
Echter het te weinig olie verhaal baart me zorgen.

Mij ook dat met de olie,probleem is hier wel dat hij olie peilde ((( en of bij gevuld heeft ?????))) op de zijstandaard.
Zorg dat je iemand vind die er een beetje verstand van heeft. Tap de olie (die er nog in zit) af en controleer op slijpsel / splinters. Is alles schoon dan kan je de nokkenasketting gaan bekijken. Maar daar zal je iemand voor nodig zijn die over een beetje kennis beschikt :)

Juist dat was mijn eerste advies ;)
 
Heren ik ga mijn olie aftappen ook maak ik daar een foto, jullie horen nader. Daarna gaat hij naar een werk plaats om gratis te bekijken wat er aan de hand is. Deze berichten geef ik aan de monteur mee. (Auto) monteur. Thanks jongers!
 
Heren ik ga mijn olie aftappen ook maak ik daar een foto, jullie horen nader. Daarna gaat hij naar een werk plaats om gratis te bekijken wat er aan de hand is. Deze berichten geef ik aan de monteur mee. (Auto) monteur. Thanks jongers!


Goed idee en MEET dan ook de hoeveel olie wat eruit komt even op.Dan kan je dat als diagnose meenemen in je uiteindelijke beslissing.

Zit er voldoende olie in kijk dan als eerste vervolgens naar de Nokkenas Spanner en ketting.Dat is een SRAD KWAAL !! Succes kerel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan