project K75GS

Het eindresultaat van mijn bekledingsactie

9abd.jpg
zyk8.jpg
 
Dat beeld is inderdaad een beetje vertekent, het was me zelf ook al opgevallen.
Wat wel het geval is dat het "loopvlak" van de BMW schijf breder is dan de breedte van de Nissin (Honda) remklauw
 
Laatst bewerkt:
Waarom rijd bijna elke 75 met standaard demper?
Ik snap het niet

Het past niet zo bij het imago van BMW motoren (en hun berijders) om er een sportieve pijp onder te zetten.
Ik moet zeggen als ik op mijn andere BMW stap dan wil ik ook niet dat hij herrie maakt.

Mijn GS project heeft een heel andere uitstraling gekregen waar wat meer geluid wel bij past O-)
 
Udate 15/10/13
Vanaf augustus heb ik niet veel meer aan het project gewerkt, alleen een paar proefritjes gemaakt.
Ik ben er toen achter gekomen dat het rijden boven de 120km/u een redelijk hagelijke onderneming was, omdat er weinig of niets voor nodig was om in een aardige speedwoble, tankslapper of hoe je dat ook noemt terecht te komen.
Nu had deze K daar met de standaard voorvork ook al last van. Van huis uit is de K75 met een stuurdemper om de balhoofdpen uitgerust. Deze zit met twee boutjes van buitenaf gefixeerd. Omdat de vorige eigenaar de RT kuip van de K afgehaald heeft, en daarmee ook het gewei waar de kuip mee vast op het balhoofd zit, heeft hij ook de beide boutjes van de stuurdemper weggegooid en zat de stuurdemper los.(met alle gevolgen van dien)

Met de "nieuwe" crossvoorvork paste de oude stuurdemper niet meer. Ik heb dus op MP een stuurdempertje van een Suzuki GSX600 gekocht en deze op de K gemonteerd.
Na montage een nieuwe proefrit gereden en de 150km/u even aangetikt. Het probleem is weg :9
Nu is het niet waarschijnlijk dat ik zo hard met dat ding ga rijden omdat het niet zo comfortabel is met het cross stuurtje, maar het moet wel kunnen.

o39j.jpg
v65t.jpg
 
Laatst bewerkt:
update:
Afgelopen vrijdag het frame van de GS gestraald en deze de afgelopen dagen gespoten.
In het kader mooi rood is niet lelijk hierbij het resultaat. (uiteraard Action verf gebruikt *O* )
Foto550-ZX3KYOED.jpg


Foto550-KBUCWHKY.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een busje 2K spraymax er overheen trekken.wordt de lak een stuk harder en olie ,benzine bestendiger van.
Mooi project,succes!
 
Vakantie update.
Deze week m'n eerste vakantie week (we gaan dit jaar niet weg) dus weer lekker aan de GS aan het sleutelen geweest.
Wat hebben we gedaan.
De cardanklok schoongemaakt en samen met de cardantunnel aluminium kleurig gespoten.
Het motorblok schoongemaakt en de deksels gespoten, de versnellingsbak en tussenflens aluminium kleurig gespoten.
De wielen opnieuw gespoten.
Vrijwel alles is nu schoon en opnieuw gespoten dus we gaan voorzichtig de boel weer opbouwen.

Foto-NGQUVB3L.jpg


Foto-S8QAAPWW.jpg


Foto-EFBWYVGZ.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan