keerring vervangen gsxr 1100

mbies

MF'er
18 jun 2007
35
0
Dordrecht
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op een (voor mij) nieuwe klus, het vervangen van de voorvork keerringen van een GSXR 1100 (95).
Nu lijkt e.e.a. me nog te overzien na het kijken van wat u-tube filmpjes en inlezen in de manual. Ik zie nog wel een probleem in het opspannen van de veer, hier wordt een speciaal tooltje voor gebruikt. Nu heb ik nog geen dergelijke tool, on-line wel te vinden Voorvork spanner - Mymotor.nl , wel wat pittig in aanschaf toch.

Nu is mijn vraag, is er een truuk, een handigheidje om de veer simpel (lees ook: goedkoper) op te spannen? (ik ben geen sportschool type voor het geval "met de hand" wordt aanbevolen ;) )

Vriendelijke groet,

Mark
 
Laatst bewerkt:
Je link doet t niet (staat een komma teveel)
Deze bedoel je::
voorvorkspanner.jpg
 
Heren,

Ben nu bezig met het demonteren van de zaak.
Ik loop echter vast op het losmaken van de bout/moer die ook de clip-ons op hun plaats houden.
Aan de onderkant van de kroonplaat zit een moer, als ik deze losdraai komt de bout door de clip-on niet los. Zit deze ook met schroefdraad vast in de kroonplaat? De bovenkant van deze bout is glad, en niet echt geschikt om kracht op te zetten.

Hoe werkt dit precies?

Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker... :')

Met spanbanden kun je de boel ook aansjorren.

Doe aub wel voorzichtig en met beleid. Iets stuk maken is doorgaans de originele motorzaakprijs x 4....
 
Ik heb ook zo,n " special tool " gemaakt en zet de in de bankschroef krik onder de poot en klaar.
Op deze manier kun je heel gemakkelijk ook de poot weer terugdraaien nadat je de boel loshebt zonder dat je bang hoeft te zijn dat het uit elkaar springy.
 
Na het ontspannen van de eerste poot was het ook even zoeken naar de veer _O- .
Bij de tweede met het ontspannen van de sjorband een T-shirt over de bovenkant geknoopt, dat houdt de zaak mooi bij elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan