koplampen werken niet yamaha R1

fluxburn3r

MF veteraan
19 okt 2007
15.767
0
Rozenburg
Facebook
hallo,

een probleempje met mijn yamaha r1 uit 2001

mijn koplampen gaan niet aan.
passeerlicht werkt wel, maar groot en dimlicht op de gewone manier werken niet.
achterlicht en knipperlichten doen het wel gewoon.

lampjes zijn nog gewoon goed.

normaal als je het contact aanzet hoor je een hoop geratel ergens achter bij het duozadel maar soms hoor je zelfs dat niet of maar heel zwak. (ecu?)

accu is wel gewoon goed want hij start nog wel elektrisch.

zekeringen allemaal al gecontroleerd en die zijn ook allemaal goed.

iemand een idee?
 
Dat vind ik wel een erg lage waarde. Heb je het zwarte meetsnoer wel op een goed massapunt gehoudenJe stadslicht gaat buiten de onschakelaar van groot/dim om.

Ik vermoed dat je omschakelaar overleden is. De passeerknop zet spanning op de draad die naar je grootlicht gaat buiten deze omschakelaar om.

gewoon tegen mn frame
 
Naast het oplossen van je probleem met de verlichting zou je eens moeten kijken naar de verbinding van de - van je accu naar het frame/motorblok. Deze verbindingen moeten allemaal schoon zijn en anders goed schoon maken en licht insmeren met zuurvrije vaseline.

Als je motorblok in rubbers opgehangen is dan is er nog een massaverbinding van motorblok naar frame die voor kleine problemen kan zorgen.

Zo vermoed ik dat de 9 volt die je meet op je passeersignaal (groot licht) mede door een slecht massakontakt komt.
 
net nog verder gemeten, bij beide schakelaar units gewoon 12 volt,

passeerlicht zonder werking 12 volt als die ingeknepen word gaat die naar 10 in en 10 uit

dus ergens tussen de schakelaars en de aansluiting op de koplamp valt veel volt weg (vooral groot en dimlicht want passeerlicht ging naar 9volt (maar ook te weinig eigenlijk dus)

gok kabelbreuk dan oid of wat ik eerder in dit topic voorbij zag komen het licht relais?
 
Terug
Bovenaan Onderaan