CB Twintopic: The Second

even je massa controleren ( even een extra draadje aan je massa en zo kijken of het daar aan licht)
 
was inderdaad de massa, even schoongemaakt en hij werkt weer, niet zo fel als de andere lichten maar wel zichtbaar nu!
 
toch weer problemen met links achter knipperlicht, eerst brandde het lichtje weer heel zacht, nu helemaal niet meer :( weer even gekeken naar de massa, even punt waar ie massa maakt schoon gemaakt, maar nog steeds niks :(
 
beide kabels even na lopen Heb je een meter zodat je de weerstand kan meten?,...maar mischien eerst even een extra massa kabel maken en op een goed ( ander aarde punt b.v. blok proberen, als het maar mooi blank is) ander lampje? ander relais proberen? ik heb er nog wel 1 geloof ik!
 
beide kabels even na lopen Heb je een meter zodat je de weerstand kan meten?,...maar mischien eerst even een extra massa kabel maken en op een goed ( ander aarde punt b.v. blok proberen, als het maar mooi blank is) ander lampje? ander relais proberen? ik heb er nog wel 1 geloof ik!

hmm, relais is net nieuw dus dat is het niet geloof ik. heb wel even een draadje verbonden met een ander ijzeren deel (dat pennetje zeg maar) maar nog steeds niks. heb zo geen meter maar ik ga wel even motorzaak bellen of ze het even kunnen bekijken.
 
heb deze week een cb 250 van 1981 aangeschaft voor woon/werk verkeer , de chroom delen zijn allemaal slecht , (uitlaten , zijbeugels , lamp oren)

mijn vraag , zijn deze hetzelfde als van een cb 400 , dat zou mooi zijn en vergemakkelijkt het zoeken naar deze onderdelen.

groet Ron
full
 
Zijn alle vloeistoffen vers? En remblokjes? De delen die jij noemt zijn wel uitwisselbaar, !
 
Als de motor in de garage stil staat is nalopen niet nodig :+

Succes, mooie uitvoering btw.


grapjas :)

heb het ding op de gok gekocht , hij is een jaar geleden lopend (zal je voor zijn , rijdend) weggezet , blok is los , morgen maar eens even kijken , ben benieuwd.

en ja ik vind dat zwarte ook wel mooi , zie je niet veel
 
Heb wegens linker hand handicap na 5 jaar scooteren toch maar een Honda 400A aangeschaft. Vrij naar beneden moet wel wennen. Amper afremmen op de motor ook.
Vroeger ook wel wat cb`tjes gehad en meen me te herinderen dat ze allemaal wat rammelden. Deze ook. Ben er wel blij mee, voelt toch meer als volwaardig verkeer deelnemer dan op motor scootertje.
full
 
Heb wegens linker hand handicap na 5 jaar scooteren toch maar een Honda 400A aangeschaft. Vrij naar beneden moet wel wennen. Amper afremmen op de motor ook.
Vroeger ook wel wat cb`tjes gehad en meen me te herinderen dat ze allemaal wat rammelden. Deze ook. Ben er wel blij mee, voelt toch meer als volwaardig verkeer deelnemer dan op motor scootertje.
[afbeelding]

Leuk man, heb er zelf ook ééntje!
 
Hallo allemaal, ik ben sinds een week eigenaar van een CB400n.
Leuk om alle ervaringen te lezen, ben nu druk bezig met het ut elkaar halen van de CB, het schoonmaken van carbs. en het blok weer toonbaar te maken (al is de fiets in een bhoorlijk goede staat, geen roest van betekenis, alleen inhouden op de rechter cilinder en benzine uit de overloop.

De carbs hebben al een leuke bak troep achtergelaten na het schoonmaken, dus dat zal wel weer goedkomen.

Ik heb straks wel nog wat onderdelen over aangezien ik de motor niet meer in originele staat wil terugbrengen (sorry voor de CB puristen onder jullie….)

Ik zal de foto's er wel opzetten zodra er weer nieuws is, ondertussen blijf ik wel meelezen...
 
Ik heb ook aardig wat km's er bij gezet. helaas wel een keer stil komen te staan, motor startte nog wel maar bleef niet stationair draaien (ook op 1 cilinder lopen dacht ik te horen) Monteur kon niks vinden, maar heeft de carbs schoongemaakt en gesynchroniseerd, net als de ontsteking opnieuw afgesteld. Toen poosje weer goed maar nu zit ik met het probleem dat de motor slecht start (vaak trappen) en nog wel eens inhoud tijdens veel gas geven tijdens het rijden(ook als deze goed warm gereden is.) verder loopt hij prima, maar zo net 60km gereden, niks aan de hand, tot ik de oprit op rijd thuis en hij gewoon pof stil valt. Toen ook niet goed aan kunnen krijgen, tijdens het trappen een soort terugslag voelen(ontsteking?) en na een paar minuten weer goed starten, heel vreemd. lang verhaal geworden :s Als iemand wat weet wat dit zou kunnen zijn?
 
Hallo allemaal, ik ben sinds een week eigenaar van een CB400n.
Leuk om alle ervaringen te lezen, ben nu druk bezig met het ut elkaar halen van de CB, het schoonmaken van carbs. en het blok weer toonbaar te maken (al is de fiets in een bhoorlijk goede staat, geen roest van betekenis, alleen inhouden op de rechter cilinder en benzine uit de overloop.

De carbs hebben al een leuke bak troep achtergelaten na het schoonmaken, dus dat zal wel weer goedkomen.

Ik heb straks wel nog wat onderdelen over aangezien ik de motor niet meer in originele staat wil terugbrengen (sorry voor de CB puristen onder jullie….)

Ik zal de foto's er wel opzetten zodra er weer nieuws is, ondertussen blijf ik wel meelezen...

dat komt mooi uit , ik zoek nog een aantal dingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan