'97 Fireblade Xenon - vervolgvragen

Krullthor

Rookie
28 jun 2014
3
0
Amsterdam
hoi, nieuwe user hier.

ik ben op zoek naar tips voor het inbouwen van Xenon projectors in mijn nieuwe oude Fireblade (1997 / SC33a)

Ik ben via Google zoekresultaten op dit (inmiddels gesloten) topic terechtgekomen:
Tom_ in "fireblade xenon"
het meeste lijkt me niet al te moeilijk, of eigenlijk: de stappen die ik moet nemen zijn vrij duidelijk.

maar wat ik me nog afvraag is het het zit met de bekabeling. misschien heb ik er overheen gelezen hoor..

Op dit moment heb ik bij dimlicht 1 koplamp, bij grootlicht brandt zelfde dimlicht + grootlicht.
Met de Xenon kit (die ik overigens nog moet bestellen) wil ik dubbel licht, dus ik zal het ergens moeten splitten lijkt me. toch?
Ik heb de boel nog nooit uit elkaar gehaald, (ik heb uberhaupt nog nooit mijn motor uit elkaar gehaald) maar van wat ik kan zien werd er in 1997 nog niet zo strak met stekkertjes en plugjes gewerkt. hoeveel werk is het overzetten van het houtje-touwtje-isolatietape systeem naar Xenon projectors + halo?

de 2e vraag die ik heb is hoe het werkt met Angel Eyes / halos. ik zie dat die dingen in verschillende maten te koop zijn. hoe weet je welke je moet hebben? (hoe weet ik uberhaupt welke maat projector ik moet hebben?)
Normaal als ik iets koop ga ik bij de winkels langs om te kijken hoe zoiets er in het echt uitziet, het even in m'n hand houden enzo, maar dat is in dit geval niet echt mogelijk omdat de leveranciers allemaal webshops zijn.

laatste vraag (voor nu althans) : reflector en Shroud (mat)zwart maken. ik las ergens: een laag plastic primer, en dan 2 lagen zwarte verf. kan dit met een 'gewone' spuitbus gamma huismerk, of is er ivm hitte iets speciaals nodig?

..ik ben in ieder geval wel al zo slim geweest om op marktplaats een 2e hands koplamp te kopen zodat, als ik het verkl**t, ik in ieder geval niet het origineel stukmaak :)
 
Zie ik ineens mijn eigen naam voorbij komen in een topic. Een pb mag natuurlijk ook altijd. ;)

Als je de projector + xenonset besteld dan wordt er een kabelboom meegeleverd waarmee de voeding rechtstreeks vanaf de accu komt, als je dit zou willen. Hij krijgt dan alleen het signaal voor dimlicht en grootlicht vanaf de stekker, ik had alleen wel 2x dim+grootlicht origineel ( was geen originele nl motor) en had dus maar 1 H4 stekker in gebruik voor de xenon.

Setjes zijn eigenlijk voor automontage gemaakt, dus ik heb een paar stekkers verlengd om tot onder het zadel te kunnen komen. Wel even navragen bij bestellen of je deze kabelboom erbij krijgt.

In mijn verkooptopic kan je nog zien hoe ik de set gemaakt heb.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/368119/H1-Twin-bi-xenon-complete-projectorset-1.html

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan