Yamaha R6 2004 (injectie) houd in op hoge toeren

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.882
884
Mijn circuit R6 houd plotseling in op hoge toeren,de vorige circuitdag 2 weken geleden was alles nog normaal.
Hij start en rijdt perfect maar rond de 11000 toeren houd hij wat in,hij loopt nog wel verder door in toeren,maar veel trager dan normaal.
Als ik opschakel op het moment dat hij begint in te houden,loopt hij onmiddellijk weer normaal en gaat dan weer inhouden rond 11000 toeren.
Schakel ik dan weer op is het weer hetzelfde en zo door alle versnellingen heen.
Als ik bvb. een lange bochtensectie rij rond 9000 toeren en dan een recht stuk op ga,begint hij meestal pas rond 12000 toeren in te houden.
Mijn gedacht was dus benzine tekort.
Ik heb de pomp ter plaatse uit de tank gehaald en het filter was wat vuil,maar niet dat het dicht zat.
Ik heb ook de benzinepomp even laten draaien met een los slangetje er op,en de benzine lijkt toch normaal te lopen.
Iemand die al hetzelfde probleem heeft gehad of een idee heeft waar ik verder moet gaan zoeken?
 
Ja,de bobines vervangen en het was klaar.
Eerst 1 waarvan ik voelde dat de bougiedop er nogal los op zat.
Dat was al beter maar nog nog niet helemaal goed.
Omdat het toch nogal wat werk is om er bij te komen,heb ik ze dan maar allemaal vervangen,en toen was het opgelost.
Ik heb nog een complete set liggen moest je er nodig hebben.😉
 
Ah kijk, bedankt voor de snelle reactie, zo'n 8 jaar later :p De bougies niet vervangen dus daar kon het niet aan liggen? En het setje bobines is wel interessant voor mij dan! Alleen zijn er dus een paar in het setje die het vermoedelijk niet doen?
 
Neen,ik heb toen gebruikte bobines gekocht voor de herstelling.
Later heb ik nog een goede R6 gesloopt voor onderdelen,daarvan heb ik nu nog een complete goede set bobines liggen.
Gezien mijn ervaring heb ik die toen bijgehouden als reserve,maar heb mijn R6 intussen verkocht en heb die bobines + nog wat andere spullen nog liggen.
 
Ter info: ik had dus hetzelfde, altijd bij hetzelfde toerental (rond 11k) plotseling gepruttel en moeilijk klimmen in de toeren. Bobines vervangen en het probleem was weg! Bougies had ik ook vervangen dus daar zou het in theorie ook aan kunnen liggen, maar die er daarvoor in zaten waren nog helemaal niet oud of beschadigd, dus neem aan dat het aan de bobine(s) lag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan