xs650 loopt nog niet lekker na lange stilstand

bibaboeba

MF'er
25 jan 2013
123
0
Utrecht
Goedemiddag mf-ers,
Ik ben weer eens bezig met een oude xs650 uit 1985 die al een dikke 20 jaar niet meer de weg op is geweest. Ik heb deze helemaal opgeknapt maar kreeg de tweede cilinder er maar niet bij. Uiteindelijk zijn de carbs er al tig keer onderweg geweest, al meerdere keren in de ultrasoon geweest, zelfs met flos draadjes schoongemaakt, zit er al een nieuwe vlotternaald en zitting in, en nog steeds liep de tweede stationair cilinder niet mee.
Ik kwam er laatst achter dat hij hem wel mee pakt als ik mijn vinger tegen de stationair-luchtinlaat houd en deze zo afdek. Na nader onderzoek met remmenreiniger bleek de seal bij de gasklepas lek te zijn en zo zoog hij dus valse lucht aan. Dus ik heb seals besteld, erin gezet, en nog is het probleem niet op gelost.

Dus even in het kort:
-tweede cilinder loopt stationair niet mee, bij meer gas wel (klapt wel ontzettend uit de uitlaat) en ook met choke loopt hij wel.
-carb is meerdere keren schoongemaakt, zit revisiesetje in en nieuwe seals.
-carb is gecontroleerd op valse lucht maar zonder resultaat.
-als ik de stationar luchtinlaat afdek pakt hij hem wel.
-ook mengselschroef heeft geen enige invloed. (getest met colortune)

Ik hoop dat iemand nog suggesties heeft want ik weet niet meer waar ik nog moet zoeken.
Mvg,

Joël

p.s. excuus voor de rare titel, drukte perongeluk op enter en kan hem niet meer aanpassen |(
 
Laatst bewerkt:
Wellicht had je er bij kunnen vermelden dat je al sinds november vorig jaar mee bezig bent.
ik bewonder je doorzettingsvermogen maar vraag me af of je niet beter professionele hulp kunt gaan zoeken.
 
Dr schiet me nog wat te binnen. Ik ben 1,5 jaar af en aan bezig geweest mn xs650 goed te laten lopen. Praktisch alles vervangen, maar één cil wilde niet mee doen.
Bleek de krukas te zijn, die lopen soms uit elkaar en dan klopt er geen hout vd timing. Kwam erachter doordat de wang tegen t carter aanliep en een schavend geluid gaf.
Ff met een micrometer meten of de zuigers dezelfde hoogte staan.

Is wel meer een laatste checkpunt hoor. Komt echter wel veel voor. Krukas in de bankschroef, klok erop, recht zetten en de pennen gelast. Liep meteen als n zonnetje.
 
paulus de boskabouter, dat is best een goede tip, ga ik naar kijken!
Het klopt overigens dat ik er al een hele tijd mee bezig ben.. laatste tijd nogal weinig tijd dus niet heel veel mee bezig geweest. Daarbij komt dat ik telkens denk het probleem gevonden te hebben maar het toch telkens wat anders is:)

Heb de tank overigens gechecked..

Vooral het bijzondere is dat als je de stationair luchtinlaat afdekt hij te rijk loopt, als je je vinger er dan af haalt loopt hij heel even mooi, en dan loopt hij te arm/niet. Lijkt dus echt wel op een te arm mengsel.
Nu weet ik dat bij dit type de stationair sproeier met een rubber dopje wordt afgesloten en hij zijn brandstof krijgt via een kanaaltje naar de hoofdsproeier maar waarom dit is weet ik niet.
Iemand die hier mee van af weet?, en vooral of dit het schijnbaar te arme stationair mengsel kan verklaren?
 
ook membramen van cab eens controleren op eventuele schuertjes
en als de rubbers tussen het luchtfilterhuis en de cabs of tssn cabs en motorblok verduurd zijn best vervangen, wel binnenkant goed controleren is deze nog gaaf dat kan je nog wel ff verder met die rubbers
controleer eveneens de rubber leidingen van het vacuümsysteem en carter ontluchting
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan