motor gaat hoger in toeren bij afremmen

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik heb hier een cx 500 die hoger gaat in toeren bij het afremmen. Ik rij bv 20 km/h en bij het afremmen gaat deze hoger in toeren.
Als de motor in de vering duikt merk je het heel goed. Bij het rijden merk je het niet..
Precies of je gas geeft....
Gaskabels knellen nergens , dit zijn ook nieuwe.
Carburator is volledig ultrasoon gereinigd.
Er staan wel open uitlaten open.

Iemand een idee ?
 
Ik zou het echt ook bij de routing van de gaskabels zoeken. Is het een cx custom of standard? Want als je van de custom komt, en je zet er clipons op zijn die kabels natuurlijk veel te lang.

cablerouting.jpg
 
Ja dat is waar. Bij de deze zit denk ik ook een verdikking ik weet het niet juist, maar er moet niets op. Aan de andere carb zit normaal ook eentje aan de binnenkant.

En voor de ts, als je toch de carbs wil vervangen zou ik me inschrijven op het hondacx500.nl forum en daar eens vragen of je eens van carbs mag wisselen met iemand. Of hier ergens in het cx gl topic. Zo doe je geen nutteloze kosten indien het toch niet dat is.
 
Heb je de connectie tussen de twee carbs ook losgehad? Ik heb eens gelezen dat bij de cx (wss ook bij de andere) de carbs echt perfect gelijk moeten staan wanneer de connectie is losgeweest. Anders kan het gaskabelmechanisme ook vast komen te zitten op één of andere manier wanneer één van beide carbs iets of wat verdraaid zit.
 
problem solved, *O*

ik heb een andere sloop carburator gevonden.

Sproeiers, vlotters , naalden overgezet van de "slechte".

Nog eens in de ultrasoonreiniger gestoken..

Motor draait nu normaal en hij draait ook mooier synchroon.

Waarschijnlijk heeft er zich toch ergens iets in het stationair gedeelte vast gezeten ( kanaaltjes ) Deze carburator was nochtans 3 x ultrasoon gereinigd..

Maar het belangrijkste is dat hij mooi draait..
 
Terug
Bovenaan Onderaan