Zeer slecht starten Beverly 500

Patry

MF'er
29 nov 2010
51
0
Hendrik-Ido-Ambacht
Mijn vrouw heft een Piaggio Beverly 500 die zeer slecht start en dan bedoel ik echt een minuut lang starten en uiteindelijk draait de motor.

Tijdens die minuut lang starten hoor je de startmotor flink rondgaan en na een seconde of 10 lijkt het ineens vast te lopen. Startknop los en weer opnieuw proberen.

Ik heb nog geprobeer te starten met de accu van mijn auto maar dan gebeurt er helemaal niets behalve een trrrrrrrrrrr geluid. (heel snel tik geluid) Lijkt op het geluid wat ik had met mijn motor toen de accu leeg was. Maar de accu van de auto is juist vol.

Als het uiteindelijk gelukt is om te starten dan loopt dat ding als een malle, niks mis mee.

Wat zou dit nou kunnen zijn ?
 
Een minuut starten lijkt me niet echt gezond voor de startmotor.

Ik zou het stationair hoger stellen via de moer op het gasklephuis, maar daar zijn de meningen over verdeeld. :)

Dat zou ik niet doen, bij een injectie is het niet de bedoeling dat je de stationair mechanisch afstelt.
Probleem zit waarschijnlijk in een te strakke klepspeling, een ecu foutmelding of een vieze lambda sensor.
 
Mijn vrouw heft een Piaggio Beverly 500 die zeer slecht start en dan bedoel ik echt een minuut lang starten en uiteindelijk draait de motor.

Tijdens die minuut lang starten hoor je de startmotor flink rondgaan en na een seconde of 10 lijkt het ineens vast te lopen. Startknop los en weer opnieuw proberen.

Post eens een filmpje.
Ik heb nog geprobeer te starten met de accu van mijn auto maar dan gebeurt er helemaal niets behalve een trrrrrrrrrrr geluid. (heel snel tik geluid) Lijkt op het geluid wat ik had met mijn motor toen de accu leeg was. Maar de accu van de auto is juist vol.

Gebruik goede startkabels, niet die van €20 bij het tankstation. Laatst nog een R1 aan proberen te slingeren met zo'n setje en dat ging ook niet, doorgeknipt en voila. Als ik een schatting moet geven wat er in zat, dan is 2,5mm2 ruim overdreven.

Setje goede startkabels ging het als een trein.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik goede startkabels, niet die van €20 bij het tankstation. Laatst nog een R1 aan proberen te slingeren met zo'n setje en dat ging ook niet, doorgeknipt en voila. Als ik een schatting moet geven wat er in zat, dan is 2,5mm2 ruim overdreven.

Setje goede startkabels ging het als een trein.
Dat verklaart de autoaccu erop zeker. :Y
 
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij een monteur wat het kunnen blijkbaar 40 dingen zijn waarvan ik van 41 dingen niet snap hoe het werkt. En een startmotor vervangen lukt nog wel alleen als dat het probleem niet is dan ben je weer 250 euro verder en heb je nog niks.
 
Ik heb de scooter laten nakijken maar problem is nog aanwezig. Kleppen zijn gesteld bougies vervangen, maar starten blijft een drama, afgelopen week accu leeg gestart, daarna met startkabel en op een gegeven moment start hij weer.

Dit is dus elke keer zo. Volgens de monteur zou het de injector kunnen zijn ?

Iemand een idee of dat kan kloppen, want een reparative daarvan zou 300/400 euro gaam kosten. En als het dat niet is dan is dat ook weg gegooid geld.
 
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij een monteur wat het kunnen blijkbaar 40 dingen zijn waarvan ik van 41 dingen niet snap hoe het werkt. En een startmotor vervangen lukt nog wel alleen als dat het probleem niet is dan ben je weer 250 euro verder en heb je nog niks.
De monteur moet ook niet gokken en maar wat proberen.

De monteur moet uitpluizen wat het precies is, en dat verhelpen.

En ja, dat uitzoeken kost ook gewoon geld, maar in dit geval lijkt het er op dat dat toch goedkoper is dan de weg die nu wordt bewandeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan