Tikje ? in blok gsx/bandit 1200 bij koude start

mario2012

Die hard MF'er
17 okt 2009
783
3
Bleiswijk
Hallo mensen,

Ik heb sinds een halfjaar een gsx1200 met zoals jullie misschien weten het blok van een bandit 1200.

Al enige tijd valt het op bij een koude start en de motor nog wat onregelmatig loopt, de choke werkt ook niet helemaal lekker, de motor soms een tikje geef als ik met gas klein beetje toeren maar. Het is ook meer een geluid alsof een ketting een tandje overslaat. Je hoort het vaak maar enkele malen en het is zo zachtdat iik ook niet kantraceren waar het vandaan komt.

Soms hoor ik het ook als ik wegrij in zijn 1 met laag toerntal. Als de motor warm is lijkt hetr verdwenen.

Iemand enig idee ?

De motorheeft een hydraulische koppeling. Is hier eigenlijk nog wat aan te stellen ?

Alvast bedankt,
Mario :}
 
Toch apart. De mensen die totaal niks bij kunnen dragen aan een oplossing lopen achteraf vaak te roepen dat ze het beter weten. Ga lekker je luchtfilter, bougies vervangen en je carbs synchroom stellen.

Nog bedankt voor die tip..
 
Toch apart. Je krijgt van meerdere mensen het advies zo'n spanner eens uit elkaar te halen om te kijken hoe zo'n ding werkelijk werkt maar daar heb jij je eigen(wijze) kijk op. Ik ga je echt niet vertellen hoe je een NAK of NAKS moet stellen, dat anderen daar ook geen zin hebben kan ik me voorstellen, dadelijk ga je je fiets verkloten met je geklungel en aparte theorieën en heeft iemand anders het gedaan.

Ga nu mij bougies maar even bekijken en zoeken waar mijn luchtfilter zit, carbs synchroniseren waag ik me echt niet aan. Gaat me net even te ver...
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je dan niet aan het begin gezegd dat ik mijn spanner moest aanklikken ? Volgens mij had je geen idee. Anderen gelukkig wel. Waarvoor bedankt.

Ik ga rijden. Dit word geneuzel
 
Dat dit de oplossing kan zijn heb ik al lang toegegeven, en dat is dan nieuw voor mij. In fact, ik ga een nieuwe veer bestellen om te kijken of die inderdaad langer is, en als dat zo is heb ik geen enkele moeite met de methode.

Waar ik niet bij kan is dat jouw epische technisch inzicht en opleiding je in staat stellen een ogenschijnlijk simpel onderdeel als een kettingspanner niet te kunnen doorgronden, en je je eigen gevonden realiteit tegen heug en meug in blijft verdedigen.

Ach laat ook maar :')
 
En je raad af om een spanner handmatig wat aan te duwen want dat is geklungel maar vervolgens geef je advies om een spanner te demonteren om te kijken hoe of dat ie in elkaar zit..? Of weet je dat dat toch niet gaat gebeuren ? Leg anders even uit hoe de spanner vastklikt. En hoe je hem demonteerd als die vastgeklikt zit ?
 
En je raad af om een spanner handmatig wat aan te duwen want dat is geklungel maar vervolgens geef je advies om een spanner te demonteren om te kijken hoe of dat ie in elkaar zit..? Of weet je dat dat toch niet gaat gebeuren ? Leg anders even uit hoe de spanner vastklikt. En hoe je hem demonteerd als die vastgeklikt zit ?
Helemaal geen zin in. Doe maar zoals je denkt dat het goed is. Zoals gezegd, het is niet mijn fiets.
 
Dus je hebt nu zoveel tijd gestoken in je punt maken, en nu heb je er geen zin in..? Je bedoeld geen idee waarschijnlijk. Ik heb me er inmiddels wat meer in verdiept en je zou weleens gelijk kunnen hebben dat er spanners zijn die een soort vertanding hebben op de as. Dat klikken is niet hoorbaar. De tandjes op het asje zijn dusdanig fijngetand en de as gat passing zo nauwkeurig (0.01 max) dat dit totaal niet hoor of voelbaar is. Dit is ook niet om de spanner te fixeren maar meer te stabiliseren en te voorkomen dat ie teveel in en uit veert. De hoeken aan beide zijden van de "vertanding" zijn ook hetzelfde. Dus niet als een zaag maar meer als een rijtjeshuis.

Pff ik snap wel dat je hier geen zin in had..
 
1332397100700.jpg
 
Laatst bewerkt:
En er is toch geen klote op tv, dus dit is nog vermakelijk ook. Eerlijk gezegd intresseerd het me ook geen reet hoe zo'n ding werkt. Maar als iemand van afstand aanneemt dat je maar wat aanklungeld omdat je van mening verschild over een detail is dat nogal kort door de bocht. Of hij nou gelijk heeft of ik, dat heeft, en daar isie weer,geen ene reet te maken met de manier waarop dit probleem is opgelost.
 
Het hele 'nergens over gaan' gaat over de vertanding van die steller. Je geeft nu eindelijk toe dat die vertanding er is. Verder ga ik er maar niet op in. Klaar :W

Ja, ik weet het precies (voor ik dat weer te horen krijg) maar het niveau van deze discussie nodigt me totaal niet meer uit er energie in te steken.
 
Laatst bewerkt:
Dus je hebt nu zoveel tijd gestoken in je punt maken, en nu heb je er geen zin in..? Je bedoeld geen idee waarschijnlijk. Ik heb me er inmiddels wat meer in verdiept en je zou weleens gelijk kunnen hebben dat er spanners zijn die een soort vertanding hebben op de as. Dat klikken is niet hoorbaar. De tandjes op het asje zijn dusdanig fijngetand en de as gat passing zo nauwkeurig (0.01 max) dat dit totaal niet hoor of voelbaar is. Dit is ook niet om de spanner te fixeren maar meer te stabiliseren en te voorkomen dat ie teveel in en uit veert. De hoeken aan beide zijden van de "vertanding" zijn ook hetzelfde. Dus niet als een zaag maar meer als een rijtjeshuis.

Pff ik snap wel dat je hier geen zin in had..
Werkelijk, en dit is ook echt het laatste wat ik zeg. Je begrijpt er helemaal niets van. Erger, je wil het niet begrijpen. Sorry en succes.
 
oud topic maar wel eentje waar ik wat aan heb O-)

Na dit gelezen te hebben , ook ik had een vreemde tik bij koude motor tijdens stationair draaien . Blok heeft 55.000 km gedraaid.

Heb ook een originele veer en koperen pakking besteld bij cmsnl en het is idd een fluitje van een cent . Oude veer was idd 12 mm korter dan de nieuwe . Nieuwe veer erin pakking over de bout en je drukt met je hand de handel weer in en draai met de hand de bout weer hand vast .
Ringsleutel erop en een klein slagje na trekken , klaar .

Nog niet getest aangezien de halve uitlaat er nog af ligt .

wordt vervolgt ...

Uitlaat er weer perfect onder gehangen < bekende kwaal doorgerot pisbak las bus op de RVS collector.

Maarre loopt weer als een tierelier en de tik is weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan