Universele gashendel

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik wil op mijn CB 750 K7 caferacer project een gashendel plaatsen wat kleiner is dan de originele wegens plaat gebrek op de clip-on.
De rempomp kan niet verder naar links waar door ik een smallere gashendel moet plaatsen.

Poignée d'accélérateur rapide 2 câbles push/pull, Wats Motor - Café Racer - Scrambler & motos classiques

Ik dacht aan zoiets en ze verkopen er ook universele gaskabels bij.

Iemand ervaring met deze sets ?

De gashendels met trek en duw functie vind je wel niet zo veel in Belgie/Nederland..

Een enkele wil ik niet omwille van de veiligheid...

Bijkomend vraagje. Mag de rempomp zo schuin staan ?

full
 
Laatst bewerkt:
Dat de rempomp schuin staat lijkt mij geen probleem,als hij eenmaal goed ontlucht is en op niveau.

w.b.t gashandle,waarom zou een enkele kabel onveilig zijn. Op de carbs zit ook een veer die de gasschuiven dicht trekt!.

Heb zelf voor mijn gs een scooter-gashandle gebruikt,met enkele kabel. Loopt wel iets zwaarder!!.

zomaar paar voorbeelden.

EasyParts.nl - Gas-handles

gr
 
Wat is er mis met het inkorten van je oem-gashandel? Zo ver ik weet zou ik die van mijn Honda, ducati en Ktm ongestraft kunnen inkorten. Zaagsnede even netjes afvijlen/schuren en zou prima werken :) Handvat ook beetje inkorten, bar-end derop en lijkt niet anders dan origneel.

:W
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Zoals hierboven al aangegeven kun je in principe elke universele gashandle gebruiken. Kabels kun je heel simpel (en goedkoop) zelf samenstellen, evt. nog met leuke kleurtjes die bij je motor passen. en op de juiste lengte past altijd fijner dan een standaard. Zoek maar eens op cable-shop. Nederlands webwinkeltje.

Succes ermee!

Later,

Loek
 
Ik wil op mijn CB 750 K7 caferacer project een gashendel plaatsen wat kleiner is dan de originele wegens plaat gebrek op de clip-on.
De rempomp kan niet verder naar links waar door ik een smallere gashendel moet plaatsen.

Poignée d'accélérateur rapide 2 câbles push/pull, Wats Motor - Café Racer - Scrambler & motos classiques

Ik dacht aan zoiets en ze verkopen er ook universele gaskabels bij.

Iemand ervaring met deze sets ?

De gashendels met trek en duw functie vind je wel niet zo veel in Belgie/Nederland..

Een enkele wil ik niet omwille van de veiligheid...

Bijkomend vraagje. Mag de rempomp zo schuin staan ?

[afbeelding]


Gas handels als complete unit kun je gewoon los kopen.

Net als de setjes met rempomp+reservoir.

En daar zijn ook weer verschillende varianten voor, oa hoe schuin het reservoir staat.
Of een los reservoir (met slangetje) dat je zelf op gewenste plek kunt monteren.
 
als je kabel breekt dan valt je gas toch gewoon dicht? Wat is daar onveilig aan?

Als bij een dubbele kabel je gas-open kabel breekt dan valt je gas denk ik ook dicht?


Rij zelf nooit meer op een motor met een enkele kabel. In de jaren 90 had mijn Yamaha FZ750 standaard een enkele kabel. Deze had een breuk bij het balhoofd en na breken knelde hij, gas bleef dus hangen op de dijk bij Zalk. Voor een bocht had ik geen tijd meer om te reageren. Heb nog de runoff in kunnen drukken, maar vloog vol in zijn 3 de bocht uit. Motor totall los en zelf gelukkig alleen mijn pak en helm volledig aan gort.
 
Dat kan inderdaad maar dan moet ik er al 3 cm af doen.
Goed idee, neem ik mee..
Wat is er mis met het inkorten van je oem-gashandel? Zo ver ik weet zou ik die van mijn Honda, ducati en Ktm ongestraft kunnen inkorten. Zaagsnede even netjes afvijlen/schuren en zou prima werken :) Handvat ook beetje inkorten, bar-end derop en lijkt niet anders dan origneel.

:W
 
Misschien is het ook een optie,om de clip-ons te verlengen.
Uiteinde een stukje pijp in de clipon (laten) lassen,hierover een stukje pijp met de juiste binnen/buitendiameter (laten) lassen. Lasnaden glad flexen en klaar!.
Kan elke lasser in je omgeving wel voor je doen!.

I.g.v. opties genoeg aan gedragen.

succes.
 
interessant,

welk type van four heb je ? ( ik weet niet of de gaskabels hetzelfde zijn )
Ik had de gaskabels van de four al nieuw gekocht dus het zou zonde zijn als ik deze niet kan gebruiken.

Welke jaar is die cbr 1000 RR ?

jaar weet ik niet was een fireblade sc59

type four ook geen idee, met die ronde schroefdoppen op de carburateurs
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan