stuurstang vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
5 jul 2014
2
0
Zou iemand mij willen adviseren? Wil de stand van mijn stuurstang iets veranderen voor een wat rechtere zit. Kan ik die gewoon zelf goed vastzetten, of moet dat met een momentsleutel laten doen? alvast bedankt voor een reactie. groeten Jeroen
 
Van een Varadero? Dat lijkt me gewoon vier imbusjes van de klemblokken losmaken, stuur verdraaien en de boutjes weer vastzetten.
Dat soort dingen staan toch in je instructieboekje?
 
Wat bedoel je met de stuurstang?
google zegt dit:
stuur%20xlx%2025%20mm%2055-238.jpg
 
Levensgevaarlijk, zomaar je stuur verstellen. :X

neem een sleuteltje mee en verstel je stuur, ga rijden en verstel hem nog een keer als het niet goed is.

Man man, zo iemand moet toch geen probleem onderweg krijgen terwijl het met iets simpels op te lossen is. :')
 
Levensgevaarlijk, zomaar je stuur verstellen. :X

neem een sleuteltje mee en verstel je stuur, ga rijden en verstel hem nog een keer als het niet goed is.

Man man, zo iemand moet toch geen probleem onderweg krijgen terwijl het met iets simpels op te lossen is. :')


dat TS vraagt of ie er een momentsleutel voor nodig heeft vind ik anders zo stom nog niet.
dat soort kutboutjes worden op de gok nogal vaak veels te vast gezet met alle gevolgen van dien.
het forum staat vol met vragen over verrot gedraaide olie aftappluggen.
 
Nou in dat gevalt staat er voor elk boutje bij de fabrikant een torque waarde. Mocht je geen torque sleutel hebben kun je naar de dealer gaan waar een goed opgeleide monteur klaar staat om je stuur te verstellen en aan te draaien op de door de fabrikant voorgeschreven torque waarde.

@midlife, misschien ga ik er gewoon domweg vanuit dan mensen die motorrijden toch wel een beetje kennis hebben van techniek, dit is mijn aanname en waarschijnlijk niet juist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
bedankt voor jullie reacties. ik ga even op zoek naar de juiste sleutel. het boekje heb ik helaas nog niet, zat er nl niet bij. De motor heb ik pas heel kort, ben er wel blij mee!! thankz!
 
Kwam dit toevallig tegen en kan niet na laten hierop alsnog te reageren:
Wat een zelfingenomenheid van de meeste reageerder hier !
Deze vraag is absoluut niet stom.
Tja, boutje/moertje los draaien, stuur verzetten weer vast draaien is niet zo ingewikkeld MAAR heeft 1 van deze betweterige reageerder er wel eens over nagedacht os eerst de voorkant of eerst de achterkant aangedraaid moet worden ????
Of maakt dit volgens jullie niet uit???….in dat geval: fijne motorreis
 
Kwam dit toevallig tegen en kan niet na laten hierop alsnog te reageren:
Wat een zelfingenomenheid van de meeste reageerder hier !
Deze vraag is absoluut niet stom.
Tja, boutje/moertje los draaien, stuur verzetten weer vast draaien is niet zo ingewikkeld MAAR heeft 1 van deze betweterige reageerder er wel eens over nagedacht os eerst de voorkant of eerst de achterkant aangedraaid moet worden ????
Of maakt dit volgens jullie niet uit???….in dat geval: fijne motorreis
thread_necromancer_card_5.jpg


Het is een post uit
1417720074252.png
toen hadden we nog Ebola.

db
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan