Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

vanuit de autowereld en de daarbij behorende opleiding die ik indertijd deels heb gevolgd weet ik dat als je flink in de remmen moet en je trekt een remspoor (op straat, niet in de wc-pot :+ ) dat er dan vaak gezegd wordt: 'wat een slechte banden'. het tegenovergesteld is waar: het zijn dan juist hele goeie banden want ze houden grip op het asfalt, of tenminste, dat proberen ze. stel nou dat jij met je Kawa dik in de remmen gaat en je ziet geen remspoor (...) dan kan je er bijna wel van uit gaan dat de banden g e e n grip op het asfalt hebben (gehad).


ergo: bekijk je banden eens, ga na hoe lang ze erop zitten en of het de juist-geadviseerde banden zijn.

bij mijn GPZ weet ik nu al dat ik ze moet vervangen, want: 4 jaar stilstand, en in het midden van het profiel zit een groef (ingegoten in het profiel van de band) waar bij regen het water niet uit weg kan, dus kans op aquaplaning:

10342420_464986303646423_5827226643191966211_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt MrSelected voor de koplamp. Zal 'm bij mijn dealer afgeven want die moeten toch nog gaan sleutelen aan de gpz ;(
De schade van de laatste valpartij is op 2900 euro geschat. Economisch total loss dus. Gelukkig ben ik voor het oplappen een stuk minder kwijt...
 
Bedankt MrSelected voor de koplamp. Zal 'm bij mijn dealer afgeven want die moeten toch nog gaan sleutelen aan de gpz ;(
De schade van de laatste valpartij is op 2900 euro geschat. Economisch total loss dus. Gelukkig ben ik voor het oplappen een stuk minder kwijt...

Dag oma

ik meld me na dik jaar weer aan zoon gpz blijft leuk voor er bij :]
 
Wat voor de bandenkeuze voor een gpz met 16' voor en achterbanden raden jullie aan?
Mijn huidige band was een bt45, maar deze was na 4-5000 km helemaal op. :o
 
ik heb op me vorig gpz ook bt45 gehad maar vind ze snel cuppen

continental GO is goed uit de test en goedkoopste ook

pirrely sport demon vs conti go won de conti go dus .

zelf ga ik binnekort dus setje conti's bestelle op banden leader zijn ze goedkoopste
pas wel op dat je goed leest en er VOOR bij staat bij voor je voorband anders heb je een achterband voor . door dat gezijk viel Dunlop arrowmax al af helaas waar ik goede ervaring op de xj mee had
 
zijn er hier mensen die de FOG mod hebben gedaan ?

en als je sport dempers plaatst is het nodig om af te stellen graag jullie ervaring :)
 
Hallo gpz coureurs, hier weer iemand met een kapotte dynamo rotor. Heeft iemand toevallig ervaring met het vervangen van deze dingen? Is het verstandig om tegelijkertijd ook de stator te vervangen?
 
Heb een aanvaring met een fietser gehad. Waterpomp lekt, richtingaanwijzer kapot, stuurhelft scheef. Dat soort werk. Heb een poosje op een expert gewacht, maar duurt me te lang. Heb mijn dealer nu gevraagd de boel asap te herstellen zodat ik 'm weer kan gebruiken. Aangezien er een fietser bij betrokken was ben ik toch de sjaakie...
 
schijt fietsers altijd word er gek van in de binnenstad .

waarom doe je het niet zelf stuur knippers zijn het werk niet
waterpomp ook niet

zat spul 2dehands voor de gpz toch
 
Laatst bewerkt:
Ach, hij moest ook voor een grote beurt en andere bandjes. Gaat het in 1 moeite door...
 
wegens beëindiging motorrijles (reden: ik word nu al half gestoord van motorrijders die als een dolle langsracen. en daar moet ík dan deel van uit gaan maken...) te koop:

m'n Kawasaki GPZ500. hoeft niet veel te kosten. motor loopt, reservemotor (onbekend of die het doet) en wat onderdelen erbij.

PB voor meer info en/of foto's
 
wegens beëindiging motorrijles (reden: ik word nu al half gestoord van motorrijders die als een dolle langsracen. en daar moet ík dan deel van uit gaan maken...) te koop:

m'n Kawasaki GPZ500. hoeft niet veel te kosten. motor loopt, reservemotor (onbekend of die het doet) en wat onderdelen erbij.

PB voor meer info en/of foto's




koekblik figuur opmerking :') _O-

liever dat dan bij dat geitenwollensokken volk dat niet oplet en het hele verkeer ophoud met hun koekblikken :]

sommige mensen snappen niet waar het motorrijden om draait
die zien het allemaal maar als stukken schorem :N
 
het aparte is dat ik een tijd heb gedacht dat je als motorrijder 'structureel te hard' moest rijden. tot ik met oud-collega's zat te praten die zeiden: het is geen structureel te hard rijden, maar wegrijden van mogelijk gevaar, en de gaatjes in het verkeer opzoeken. die gedachte heeft een tijd in mijn hoofd gehangen en ik kon er mee leven. tot ik op een goed (...) moment de opmerking van mijn instructeur kreeg: 'zo, wanneer ga je afrijden?' en vanaf dat moment viel ik weer terug naar mijn oude gedachtengang. nou gaat een andere weggebruiker al gauw hard als je zelf in een lijnbus rijdt, die niet vooruit te branden is, maar als ik zie hoe ik vandeweek op de Amersfoortsestraatweg in Bussum ingehaald werd door een motorrijder....dan denk ik: toch de goeie beslissing genomen om te stoppen. (nou hoef ik zelf natuurlijk niet hetzelfde weggedrag te vertonen, dat realiseer ik me ook wel)

ik zie motorrijders absoluut niet als schorem, trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Dus omdat je instructeur vraagt wanneer je gaat af rijden is jouw gedachtengang weer dat motorrijders structureel te hard rijden..... :?
 
zo de FOG airbox mod gedaan je merk wel degelijk verschil
stuk vlotter laag in toeren en die dip voor 7000 toeren is zo goed als weg

je voeld minder die KICK bij 7000 dat eigenlijk uit de DIP komen is :P
nu zien hoe die met de delkevic dempers er op gaat rijden

zal binnekort eens een foto posten van het beesie
 
het aparte is dat ik een tijd heb gedacht dat je als motorrijder 'structureel te hard' moest rijden. tot ik met oud-collega's zat te praten die zeiden: het is geen structureel te hard rijden, maar wegrijden van mogelijk gevaar, en de gaatjes in het verkeer opzoeken. die gedachte heeft een tijd in mijn hoofd gehangen en ik kon er mee leven. tot ik op een goed (...) moment de opmerking van mijn instructeur kreeg: 'zo, wanneer ga je afrijden?' en vanaf dat moment viel ik weer terug naar mijn oude gedachtengang. nou gaat een andere weggebruiker al gauw hard als je zelf in een lijnbus rijdt, die niet vooruit te branden is, maar als ik zie hoe ik vandeweek op de Amersfoortsestraatweg in Bussum ingehaald werd door een motorrijder....dan denk ik: toch de goeie beslissing genomen om te stoppen. (nou hoef ik zelf natuurlijk niet hetzelfde weggedrag te vertonen, dat realiseer ik me ook wel)

ik zie motorrijders absoluut niet als schorem, trouwens.


Rare reden :? je rijd zelf , je hoeft je toch niet te spiegelen aan andere motorrijders.
nog nooit van gehoord :N als je achter elk ding iets zoekt zouden er nog maar erg weinig
motorrijders zijn, jammer man -O-

p.s ik zie jou ook niet als schorem :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan