ervaringen glasvezel tank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
:W
Wat zijn de ervaringen met glasvezel tanks en de huidige benzine. De verkoper zegt dat er elke twee a drie jaar een nieuwe seal in moet komen. Maar ik hoor wisselende verhalen. Om de tank op de gok te kopen is hij een beetje te duur voor :X
 
Geen ervaring mee, maar vind het wel interessant.
Even gegoogled
Van de volvo penta website:
Het is aangetoond dat met ethanol gemengde brandstoffen fungeren als oplosmiddel voor het oppervlak van deze brandstoftanks, waardoor de wanden van de brandstoftank verzwakken en slib en hars kunnen binnen dringen tot het brandstofsysteem en het kleppensysteem van de motor.
Zo'n bedrijf zal best extra voorzichtig zijn in z'n uitspraken, maar lijkt me sterk dat het helemaal geen kwaad kan.

Misschien dat er tegenwoordig harsen gebruikt worden die wel tegen ethanol kunnen? Maar als de verkoper je al waarschuwt, had ik het niet gedaan. ;)
 
Wat ben je van plan? Of waarom je huidige tank vervangen?

Zelf geen ervaring, maar dan weet ik in welke richting ik moet zoeken.
Huidige tank wordt vervangen omdat het een projectje is.
Nu zijn er veel tankjes te krijgen in glasvezel. Maar ik twijfel hierover, dus vroeg me af of iemand er ervaring mee had :)
 
ik maak de polyester tank altijd helemaal leeg na het rijden.
heb ervaring met lekke tanks door de moderne benzine.
de glasvezelkunstenaar die mijn tanks gemaakt heeft geeft nog geen week garantie :X
coating helpt niet erg omdat de tank niet glad is van binnen.
je kan beter een dummy tank laten maken over een metalen tankje ;)
 
Ik heb hierrond ook al wat proberen op te zoeken met dat ik ook een glasvezel tank dacht te maken. Ik heb er wel geen ervaring mee. Maar voor zover ik me herinner hoorde ik hier enkel maar negatieve zaken over. Wanneer de coating dan lost begint de benzine aan je glasvezel te vreten waardoor er "klonters" in je carburator etc kan terecht komen. Op de duur vreet de benzine gewoon door je tank heen. Misschien zijn er wel mensen met positieve ervaringen, daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van welke hars er gebruikt is wanneer je ze zelf zou maken.
 
Ook ik heb de afweging gemaakt, en ben tot de conclusie gekomen dat een tweedehands originele tank aanpassen het beste is.

- Originele brandstofkranen
- originele tankdop met originele sleutel
- geen gezeik met brandstoffen die de boel doen zwellen/smelten.

gr. Dennis
 
Slechte ervaring met GFK tank. |(
full

full

full


Toekomstig maar een Alu-tank laten kloppen. :Y

Greetz, Q
 
Heb 7 jaar in de polyester gewerkt. Wij gebruikten zuurbestendige hars voor brandstoftanks en opvangbakken. In die tijd nooit problemen tegen gekomen. (1990-1997).
 
Polyester hars kan niet tegen benzine, epoxy hars wel.

Tank cure is epoxy hars.

Blijft nog steeds gevaarlijk of de tank moest echt op zo veilig mogelijk plaats komen in het geval van een valpartij.

Volgens mij zit er ook weinig verschil tussen dunwandig aluminium en een epoxy/koolstofvezel tank.

Je kan meer besparen op andere gebieden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan