Onmogelijk te plaatsen db-killer (Leovince)

APH3X2N

Die hard MF'er
20 okt 2011
821
0
Goedenavond,

Op mijn 1100GS zit een pijp van Leovince. Nu heb ik al vaker gelezen en ook zelf ervaren dat de db-killer wat moeilijk te verwijderen is. Met wat van het goede hang/duw/trek/sjor -werk heb ik dat ding dan toch eindelijk eruit gekregen. Al direct viel op dat het laswerk van de db-killer niet al te best is afgewerkt, een paar flinke hobbels zouden er voor hebben kunnen gezorgd dat de db-killer erg vast kwam te zitten. Dus die heb ik er in ieder geval voorzichtig af/vlak geveild.

Hiermee zou je zeggen dat de db-killer er makkelijk in zou gaan maar niets is minder waar... ik krijg dat ding met geen mogelijkheid zo ver in de demper om hem weer vast te schroeven. Het schroefdraad van de db-killer gaat met geen enkele mogelijkheid zo ver dat het in een lijn staat met het schroefgat van de demper...

Zijn hier truukjes voor, is dit bekend bij de Leovince eigenaren?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Groeten!
 
foto misschien ?

Zal ik morgen even doen...

er is overigens weinig aan te zien, het enige wat je ziet is dat het schroefdraad gewoon niet overeenkomt omdat de killer niet ver genoeg naar binnen wil...

het is deze demper:

hqdefault.jpg
 
Ik had voor mijn demper dezelfde killer besteld.

Mijn demper ziet er qua uiterlijk hetzelfde uit als die van jou, echter had die van mij geen gaatje voor het vastzetten van de killer en was hier dan ook eigenlijk niet voor geschikt.

Ook pastte de killer net niet in de demper, ik kon deze ook net niet ver genoeg in de opening geduwd krijgen.

Bij mij was zag je duidelijk als je de db killer vanaf de zijkant bekeek dat het stuk dat in de demper zou moeten passen een klein beetje bol stond.

Deze heb ik bewerkt de bolling er met een hamer erop te slaan eruit te krijgen.
(stevige stalen ondergrond en dan rondom er op kloppen met een hamer)
Ik moest wel even flink erop tikken en even een aantal keer passen, maar nu past ie dan ook perfect!
 
Ik had voor mijn demper dezelfde killer besteld.

Mijn demper ziet er qua uiterlijk hetzelfde uit als die van jou, echter had die van mij geen gaatje voor het vastzetten van de killer en was hier dan ook eigenlijk niet voor geschikt.

Ook pastte de killer net niet in de demper, ik kon deze ook net niet ver genoeg in de opening geduwd krijgen.

Bij mij was zag je duidelijk als je de db killer vanaf de zijkant bekeek dat het stuk dat in de demper zou moeten passen een klein beetje bol stond.

Deze heb ik bewerkt de bolling er met een hamer erop te slaan eruit te krijgen.
(stevige stalen ondergrond en dan rondom er op kloppen met een hamer)
Ik moest wel even flink erop tikken en even een aantal keer passen, maar nu past ie dan ook perfect!

Bedoel je dan dat zegmaar de bocht van de db-killer pijp bol staat of dat de db-killer als het ware niet meer helemaal rond is?
 
Kijk eens in de uitlaat. Mogelijk is het geperforeerde deel naar binnen gekomen. Heb ik met mijn leo ook gehad. Nu had ik 2 verschillende lengtes killers waardoor de korte erin pastte. Eventueel de bobbels terug tikkdn?
 
Heb hetzelfde bij een Gianelli slip-on op een Fazer. Die past ook echt maar net 'klemmend' erin en ook maar op 1 manier.
De kunst was om hem iets gedraaid (dus de gaatjes net niet in lijn met elkaar) erin te persen en dan kan ik em daarna met n tang een paar mm naar het gaatje draaien.
Wie weet kan je 'een weg van de minste weerstand' vinden en dan daarna iets corrigeren.
Succes!
 
binnenzijde van het tuutje van de einddemper schoonmaken met een doekje en remmenreiniger oi.d.
als die bij mij vies is, lees aanslag, krijg ik mij db killer er ook niet in. Heb ik hem schoon gemaakt dan gaat hij soepeltjes.
 
Die zit er immers niet in ;)
Je kunt 'm ook een uurtje in de vriezer pleuren, baat het niet dan schaadt het niet (tenzij je vrouw er achter komt dat je motoronderdelen tussen de erwtjes en frikandellen stopt :+ ).

Is het proberen waard en het vrouwtje mag niet zeuren, er ligt net zoveel motor zooi van haar in en rond het huis danwel meer...
 
Hierbij de foto van mijn db killer:
dbkiller_zpsb08c62ce.jpg


Zoals je wel kan zien is het deel dat in de uitlaatopening van de demper geklemd zit niet helemaal recht, deze staat een beetje bol.

Bij stond deze dus te bol waardoor ik de killer er maar voor ongeveer de helft in de opening van de demper geschoven kreeg.

Ik heb deze dus bijgewerkt door rondom op dit deel te slaan met een hamer.
Ik heb zo dicht mogelijk op de achterste rand geslagen (dus eigenlijk het stuk wat het verste in de demper komt te zitten als deze gemonteerd zit)
door dit op een stevige ondergrond te doen en dit rondom te doen (let erop dat het wel even wat tijd kan kosten en dat je stiekem toch best wel stevig moet slaan met de hamer) ging bij mij de bolling er langzaamaan steeds verder uit.

Zodra je dit gaat doen moet je eigenlijk als je dat ding rondom met de hamer bewerkt hebt even passen, kan zijn dat het passtuk niet helemaal netjes rond is en/of dat deze nog op sommige punten blijft hangen. In dat geval gewoon net zo lang proberen en doorgaan tot hij past :)

(Ik had m in een half uurtje zitten)
 
Dat ze dat zo durven te verkopen (bij een merk dat redelijk duur is), mijn goedkope Takkoni demper geeft een db killer die er gemakkelijk in en uit gaat en bijna spelingsvrij is.

Tja dat is de wondere wereld van de motoren... Peperdure Harleys donderen ook gewoon it elkaar... of zullen we het even over ducati hebben... ;) Ik mag niet klagen want BMW is doorgaans ook niet de goedkoopste en heeft ook zijn kwalen :D

Gelukkig was mijn dempertje tweedehands en dus niet al te duur :P
 
Hierbij de foto van mijn db killer:
[afbeelding]

Zoals je wel kan zien is het deel dat in de uitlaatopening van de demper geklemd zit niet helemaal recht, deze staat een beetje bol.

Bij stond deze dus te bol waardoor ik de killer er maar voor ongeveer de helft in de opening van de demper geschoven kreeg.

Ik heb deze dus bijgewerkt door rondom op dit deel te slaan met een hamer.
Ik heb zo dicht mogelijk op de achterste rand geslagen (dus eigenlijk het stuk wat het verste in de demper komt te zitten als deze gemonteerd zit)
door dit op een stevige ondergrond te doen en dit rondom te doen (let erop dat het wel even wat tijd kan kosten en dat je stiekem toch best wel stevig moet slaan met de hamer) ging bij mij de bolling er langzaamaan steeds verder uit.

Zodra je dit gaat doen moet je eigenlijk als je dat ding rondom met de hamer bewerkt hebt even passen, kan zijn dat het passtuk niet helemaal netjes rond is en/of dat deze nog op sommige punten blijft hangen. In dat geval gewoon net zo lang proberen en doorgaan tot hij past :)

(Ik had m in een half uurtje zitten)

Dat is precies de killer die ik ook heb! Ik ga dit wel even proberen :P
 
Gewoon een kwestie van erin tikken met een plankje. De bobbels in de geperforeerde buis zijn wat vervormd door ouderdom. Ik krijg vaker mails van klanten die zeggen dat hun net aangeschafte db-killer niet past. Vooral bij de types 1, 2, 9 en 11. Die fallus-vormige, zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan