Omgevallen, en nu?

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Beste MF-ers,

Vanochtend is er (waarschijnlijk) een poging tot diefstal gedaan op mijn motor: een Honda SP2. Ik woon in een apartement op de 1ste verdieping en de motor staat onder mijn raam buiten. De hond is vanochtend flink aangegaan en ik denk dat dit de dieven heeft afgeschrikt.

Echter, de motor is wel omgevallen...
De schade is minimaal, een stuurgewicht heeft samen met een stepje wat niet inklapt (aftermarket) de klap opgevangen. De motor lag daarbij ook nog op de rechteruitlaat, verder is niks beschadigd.

Er is wel benzine uitgelopen (een flinke plas onder de motor) en bij controle van het oliepeil lijkt er geen olie uit te zijn gelopen of wat dan ook. Het is een injectiemotor dus naar mijn idee kan de benzine niet zomaar in het blok lopen?

Nu is de vraag, voordat ik hem probeer te starten, waar ik nu allemaal naar moet/kan kijken om eventuele schade te beperken.

Hij heeft na wat gesprekken om het appartement minimaal een uur op zijn kant gelegen.
 
Ik wilde het net gaan tikken....

Mocht je WA extra verzekerd zijn, dan is bijna zeker je 'pogingtotdiefstalschade' gedekt. Daar kwam ik vorig jaar met de Passat ook achter namelijk. Scheelde ons weer een paar honderd €uries.
 
kijk wel even naar je eigen risico. Als de schade heel beperkt is (zoals ik lees) heb je misschien meer heisa met de papieren dan dat je er wijzer van wordt.
Melding bij de politie is sowieso zinvol.

Dat er benzine uitloopt als ie op zijn kant ligt is heel normaal. Komt door je overloop beveiliging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan