Lc8 KVS lekkage

pepe

MF veteraan
25 jun 2003
23.295
202
Even raad nodig..
Ik heb mijn motor een tijd terug naar Verpalen gebracht met duidelijk KVS wat weg liep. Nergens een lekkage te vinden dus na veel topics te hebben gezien was ik er ook over uit dat het een waterpomp revisie moest worden. Enfin Verpalen dat ding gemaakt incl grote beurt en bij der tweede rit begon er in de kop wat te tikken. Ik voorzichtig naar huis gegaan en de 4e rit begin het olie lampje te flikkeren. Ook weer gauw terug , flink de pest erin natuurlijk. Verpalen gebeld en die zei dat hij zeker wist dat alles was goed gegaan. Na flink nadenken aanbod aangenomen van Superhertog om alles nog eens na te kijken en eventueel wat te vervangen. Sensor, olidrukbegrenzer, vervangen etc.alles opnieuw gevuld met nieuw sap en dat alles 367 km na de beurt bij Verpalen.motor starten en nog tikken. Toen als laatste de filters bekijken en toen kwam het oliefilter er zo uit als op de foto hier......
Nieuw filter erin en loopt als een zonnetje.
Verpalen gebeld en die schrokken behoorlijk van de foto en zeiden dat de pomp dus nog steeds lekt en dat ze hem gaan ophalen om onder garantie nog een keer te herstellen. Ik heb net 80 km gereden en zie het vloeistof zakken.
Nu een afspraak gemaakt om de motor op te laten halen na mijn vakantie en Rene van Verpalen zei dat hij het nog nooit had meegemaakt dat de revisie was fout gegaan, maar dat hij ook maar een mens is. Dat geloof ik ook,want iedereen kan een fout maken.

Nu is mijn vraag een technische... Kan het nog aan iets anders liggen? De leidingen zijn allemaal bekeken en goed, er ,ligt niks op de grond en de motor is gevuld als voorgeschreven met het voorwiel 50 cm van de grond. Is er nog iets waar de KVS naar toe kan weg lopen?

Geen zeik topic over een motorzaak, want de jongens hebben een goede naam..


2a0jdsl.jpg
 
Als er geen vloeistof op de grond ligt dan zit het lek dus intern.
Via waterpomp bij de olie of verbrandingskamer. Indien dat laatste heb je ook flinke rookontwikkeling als dat zo snel zakt als wat je aangeeft.

Maar zoals je zegt, het zijn ook mensen. Als ze een foutje hebben gemaakt en ze fixen dat onder garantie, niets aan de hand toch?
Ga wel effe na of er geen gevolgschade is. Tikkende koppen klinkt als geen smering, dit zou gevolgen kunnen hebben voor de levensduur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan