paar vraagjes

11 jul 2014
158
0
ouddorp (ZH)
hallo ik heb me net voorgesteld in het voorstel topic .
ik ben sinds vorige week zaterdag weer in het bezit van een motor na 12-13 jaar geen motor meer te hebben gehad .

het is een suzuki gsx600f uit 1996

ik wist dat het gas een beetje raar deed (blijft soms een beetje hangen ) is echt maar minimaal maar toch.
en bij stationair draaien valt hij uit
nu heb ik hier over al gelezen in een ander topic dus ga dat morgen of van de week ff proberen .

maar nu werkt het neutraal lampje niet (kan zijn dat het lampje kapot is natuurlijk )
maar dat moet ik nog na kijken .

maar naast het neutraal lampje zit ook een soort displaytje (denk dat dat van de versnellingen zijn maar dat doet nix
wie weet waar dat aan zou kunnen liggen .

en als ik m'n stuur naar rechts stuurt gaat het gas meer open

waar of wat zou dit kunnen zijn .

en ik wil eigenlijk de olie vervangen (ziet er door het venstertje behoorlijk zwart uit )
maar welke olie heb ik nodig

en als laatste
op het kenteken staat 25kw
nu mag ik op elke zware motor rijden ivm rijbewijs .

maar hoe weet ik nou of die nu nog begrenst is

het zijn mischien wel veel vragen
alvast bedankt voor de reakties

mvg johan
 
hallo ik heb me net voorgesteld in het voorstel topic .
ik ben sinds vorige week zaterdag weer in het bezit van een motor na 12-13 jaar geen motor meer te hebben gehad .

het is een suzuki gsx600f uit 1996

ik wist dat het gas een beetje raar deed (blijft soms een beetje hangen ) is echt maar minimaal maar toch. kabel smeren
en bij stationair draaien valt hij uit afstelling
nu heb ik hier over al gelezen in een ander topic dus ga dat morgen of van de week ff proberen .

maar nu werkt het neutraal lampje niet (kan zijn dat het lampje kapot is natuurlijk )
maar dat moet ik nog na kijken . idd lampje of sensor

maar naast het neutraal lampje zit ook een soort displaytje (denk dat dat van de versnellingen zijn maar dat doet nix foto, maar op een 1996 fiets versnellingsindicator is niet zeer logisch
wie weet waar dat aan zou kunnen liggen .

en als ik m'n stuur naar rechts stuurt gaat het gas meer open gaskabel iets losser stellen

waar of wat zou dit kunnen zijn .

en ik wil eigenlijk de olie vervangen (ziet er door het venstertje behoorlijk zwart uit )
maar welke olie heb ik nodig olie is na 5km weer zwart, maar wss gewoon 10w40 half syntheet

en als laatste
op het kenteken staat 25kw
nu mag ik op elke zware motor rijden ivm rijbewijs .

maar hoe weet ik nou of die nu nog begrenst is gas geven of op testbank als je het zelf niet weet. Motor zal 200+ moeten halen onbegrenst

het zijn mischien wel veel vragen
alvast bedankt voor de reakties

mvg johan
 
dat het gas reageert met je stuur kan zijn dat een van de kabels rot is/wordt, dat verklaart misschien ook het blijven hangen,
of het verloop van de kabel klopt niet dan trek je hem strakker als je je stuur verdraaid, en zul je uit moeten vogelen hoe de kabel wel vanaf je stuur moet lopen.
meestal zit het ergens rond het balhoofd niet lekker.
 
Controleer of je gaskabel ergens blijft hangen, dit is meestal de oorzaak als de motor gas geeft bij het sturen.
Of hij begrenst is kom je vanzelf achter tijdens het rijden, een 25kw is niet vooruit te trappen en de topsnelheid zal ook lager liggen dan normaal.
Welke olie er in moet kan de motorzaak je wel vertellen, waarschijnlijk moet er 10w40 in.


Te langzaam getypt :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo Johan,
Het probleem met de versnelling en neutraal indicator zal wel elektrisch zijn. Loop de kabeltjes, aansluitingen en stekkertjes bij na. Wie weet wat je tegenkomt. In de reparatie handleidingen staat hoe je de sensoren elektrisch kunt testen. Deze zitten onder het voortandwiel van de ketting. Er zal olie uitlopen als je dat los moet halen om te vervangen. De motorfiets achterover zetten en een pan er onder is een goed idee. Over pakkingen weet ik niets maar ik ga er vanuit dat je die dan ook nodig bent. Op Suzuki GSX600F KATANA 1988 (J) USA (E03) parts lists and schematics is te vinden wat je nodig bent voor vervanging en eventuele andere modellen.

Neem eerst de gewone, half synthetische, olie van de Action, omdat die ook zwart is. Daarna ververs je het gewoon iets eerder met olie naar keuze.
 
Hallo Johan,
Het probleem met de versnelling en neutraal indicator zal wel elektrisch zijn. Loop de kabeltjes, aansluitingen en stekkertjes bij na. Wie weet wat je tegenkomt. In de reparatie handleidingen staat hoe je de sensoren elektrisch kunt testen. Deze zitten onder het voortandwiel van de ketting. Er zal olie uitlopen als je dat los moet halen om te vervangen. De motorfiets achterover zetten en een pan er onder is een goed idee. Over pakkingen weet ik niets maar ik ga er vanuit dat je die dan ook nodig bent. Op Suzuki GSX600F KATANA 1988 (J) USA (E03) parts lists and schematics is te vinden wat je nodig bent voor vervanging en eventuele andere modellen.

Neem eerst de gewone, half synthetische, olie van de Action, omdat die ook zwart is. Daarna ververs je het gewoon iets eerder met olie naar keuze.

dan zou ik toch kiezen voor een olie die geschikter is voor een [moderne] motorfiets,
online koop je de castrol al voor rond d €35,-.
 
Sensoren zitten er niet in het zijn sleepcontacten, die dingen vallen op een gegeven moment helemaal uit elkaar.
Hallo Johan,
Het probleem met de versnelling en neutraal indicator zal wel elektrisch zijn. Loop de kabeltjes, aansluitingen en stekkertjes bij na. Wie weet wat je tegenkomt. In de reparatie handleidingen staat hoe je de sensoren elektrisch kunt testen. Deze zitten onder het voortandwiel van de ketting. Er zal olie uitlopen als je dat los moet halen om te vervangen. De motorfiets achterover zetten en een pan er onder is een goed idee. Over pakkingen weet ik niets maar ik ga er vanuit dat je die dan ook nodig bent. Op Suzuki GSX600F KATANA 1988 (J) USA (E03) parts lists and schematics is te vinden wat je nodig bent voor vervanging en eventuele andere modellen.

Neem eerst de gewone, half synthetische, olie van de Action, omdat die ook zwart is. Daarna ververs je het gewoon iets eerder met olie naar keuze.
 
Let er bij de olie ook op dat die geschikt is voor een natte platen koppeling. Als er JASO-MA op staat zit je wat dat betreft goed. JASO-MB is voor motoren met een droge koppleing.

Ga naar een motorzaak en laat je adviseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan