Het Honda CBR600F/FS Topic deel 100 "Hond(a)urt!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah ja, de benzine van nu vergaat vrij snel / zet gauw rotzooi af. Injectoren van auto's en modernere motoren zijn er minder gevoelig voor, maar carb motoren moeten echt regelmatig rijden anders gaan ze stotteren en doen.
 
Mijn naam is Paul, ben 36 jaar en woon in West-Friesland.
Al bijna 11 jaar in het bezit van het motorrijbewijs maar sinds het halen hiervan slechts enkele keren gereden, paar keer huren en een paar herhalingslessen.

Ik volg dit forum al een tijd en met name het Honda CBR 600 topic.

Kleding, sloten enz heb ik al nu nog de motor zelf.
Als goed is binnen een paar dagen. *O* :) :)



Echter ik heb geen mogelijkheid om de motor binnen te plaatsen.
Er zijn 2 lantarenpalen in de buurt alleen deze staan beide een stukje van de stoep af.
Verder is het ook belangrijk om het slot niet op de grond te laten liggen.
Nu kwam ik in Hoorn dit toevallig tegen:
55rw4n.jpg


Ik denk dat het zelfgemaakt is of zoiets ook te koop naar jullie weten?
 
Laatst bewerkt:
Mijn naam is Paul, ben 36 jaar en woon in West-Friesland.
Al bijna 11 jaar in het bezit van het motorrijbewijs maar sinds het halen hiervan slechts enkele keren gereden, paar keer huren en een paar herhalingslessen.

Ik volg dit forum al een tijd en met name het Honda CBR 600 topic.

Kleding, sloten enz heb ik al nu nog de motor zelf.
Als goed is binnen een paar dagen. *O* :) :)



Echter ik heb geen mogelijkheid om de motor binnen te plaatsen.
Er zijn 2 lantarenpalen in de buurt alleen deze staan beide een stukje van de stoep af.
Verder is het ook belangrijk om het slot niet op de grond te laten liggen.
Nu kwam ik in Hoorn dit toevallig tegen:
[afbeelding]

Ik denk dat het zelfgemaakt is of zoiets ook te koop naar jullie weten?

Even zoeken op grondanker of muuranker voor de motor. Vind je zat moois.
 
Jawel maar je moet hem wel ergens aan kunnen zetten, heb zelf ook zo'n mooie oplossing inderdaad. Staat redelijk wat aan vast (met individuele sloten) omdat je die dingen serieus niet van de muur gaat krijgen als ze goed gemonteerd zijn. Kan dus gewoon een combinatie van spullen aan. (2 fietsen 2 motoren met eigen kettingen en kabelsloten per tweewielert :+ )
 
Vandaag was de dag dat ik ging kijken voor een Honda CBR 600F uit 1997.
Ik ging voorbereid heen wist waar ik op moest letten bij aanschaf. vervolgens de motor gekocht. :) :)


De motor reed prima totdat ik net na de zeeburgertunnel stil kwam te staan.
Dacht eerst brandstof dat was niet zo. Had heel weinig stroom ff later helemaal niks meer.
Politie kwam erbij die had een berger ingeschakeld en bracht mij naar het dichts bijzijnde tankstation. ANWB gebeld die ging kijken.
Bleek dat de accu maar 9 volt gaf, ANWB heeft hem bijgeladen en gaf aan rij zo snel mogelijk naar een motorzaak want je heb nu nog geen recht op vervoer, dat is pas na 2 dagen (ivm fraude gevallen uit het verleden, goede lijden onder de kwaden).

Spanningsregelaar is al 2000 km geleden vervangen. Wat zou het kunnen zijn accu zelf?
of dynamo? of toch de spanningdregelaar Of doordat hij bijgeladen is dat accu nu wel goed is maar dat lijkt mij niet.



Ook heb ik contact opgenomen met de verkoper die dacht aan de hand van mijn verhaal dat het zeer waarschijnlijk de accu is. Hij gaf aan al dan betaal ik dat wel, dat is wel netjes.


Plaatje bij dit verhaal :N
25upnh2.jpg



De cbr staat nu bij een motorzaak, die hebben alleen pas woensdag / donderdag tijd. :(
 
Even de laadspanning en accuspanning meten. Een accu die tijdens het rijden ineens ermee stopt is zeldzaam daarom denk ik toch aan SR / Dynamo. Maar, het kan.

Ze zijn bulletproof hoor die cbr's, dit is gewoon domme pech maar zegt weinig over de kwaliteit van de motor. Wel even je ketting smeren zo te zien :+ ;)
 
Haha.. even je ketting smeren zo te zien, zegt ie er nog ff bij.. details.. details.. :P
Maar ja, lijkt me ook dat het nu stom toeval is.. En kan alsnog de spanningsregelaar zijn.. is het een model met koelribben of weet je dat niet? En hoeveel km heeft ie gelopen? Was ie van iemand van MF? Kan me wel herinneren dat die versie te koop stond, met nogal verneukte buitenpoten van de voorvork..
En je hebt geen zin of gereedschap om het zelf na te lopen? Meten is weten..
 
Haha.. even je ketting smeren zo te zien, zegt ie er nog ff bij.. details.. details.. :P
Maar ja, lijkt me ook dat het nu stom toeval is.. En kan alsnog de spanningsregelaar zijn.. is het een model met koelribben of weet je dat niet? En hoeveel km heeft ie gelopen? Was ie van iemand van MF? Kan me wel herinneren dat die versie te koop stond, met nogal verneukte buitenpoten van de voorvork..
En je hebt geen zin of gereedschap om het zelf na te lopen? Meten is weten..

Deze motor had 33.xxx gelopen, het is niet de gene die hier op MF stond.
Deze verkoper was ook niet bekend met motor-forum, hij had de motor wel lang in het bezit namelijk 10 jaar. Hij heeft wel gebruikssporen maar wat wil je. De motor is 17 jaar oud.
De spanningsregelaar is met koelribben.

Ik heb helaas zelf niet de middelen om het na te kijken. vandaar dat hij nu bij een motorzaak staat.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen :W heren (en dames?),

Tijdje geleden dat ik langs ben gewaaid :D .
Maar de CBR fsport gaat nu echt de deur na 6 jaar trouwe dienst.
Aan de ene kant met pijn in mijn hart maar komt ook wat anders leuks voor terug.

Bij uitzoeken van mijn spullen zag ik nog een stompgrip liggen in de verpakking die heb ik er nadat ik de motor heb laten spuiten niet meer erop geplakt, heel suf vergeten :X
Mocht iemand interesse hebben stuur ff een Pb.

Stompgrip
 
Deze motor had 33.xxx gelopen, het is niet de gene die hier op MF stond.
Deze verkoper was ook niet bekend met motor-forum, hij had de motor wel lang in het bezit namelijk 10 jaar. Hij heeft wel gebruikssporen maar wat wil je. De motor is 17 jaar oud.
De spanningsregelaar is met koelribben.

Ik heb helaas zelf niet de middelen om het na te kijken. vandaar dat hij nu bij een motorzaak staat.

Snap dat de motor zo oud is, mijn CBR komt uit '91 dus die is 23 :')

Maargoed, prima dan toch dat ie bij de garage staat, maar een multimeter hoeft niet zo duur te zijn.. en enige wat je van je motor af moet halen zijn de zijkappen achter, het zadel en de deksel van je accu-bak..
Nieuwe accu heb ik nu al 3 x meegemaakt in de 3 jaar dat ik m'n motor heb, had wat ongeluk met het merk/type.. Dus nu een goeie nieuwe Varta er in..
En spanningsregelaar kan best vaker kapot gaan, kun je het best er eentje in zetten met koelribben (aftermarket, dus niet Honda origineel (OEM))...

Komt wel goed...

______________

Ik heb gisteren nog even nieuwe NAKS gemonteerd, wel Honda OEM, maar wel goed en nieuw.. En nu lijkt het er alleen nog op dat de timing niet goed staat, dus kleppendeksel lichten en daarvoor dus bougiedoppen eruit en radiator aan de kant.. Maar zou niet zo heel moeilijk moeten zijn..

Was even naar de garage geweest en toen kreeg ik ook al een dure prognose..
Als er iets ratelt kijken ze naar NAKS en kun je kleppen laten stellen.. maargoed om dat te doen was al een klus van 4 uur à €68 per uur.. en ja, een motor uit '91.. er staat dan wel 45.000 op de teller maar nee hoor.. dat kan heel goed 145.000 zijn, hoe goed ie er ook uit ziet.. Hij had het al wel vaker gezien.. En het maakte niet uit dat mijn motor door een professional gekeurd is die de km-stand bevestigd heeft.. Die kan dat niet zeggen, met z'n 20 jaar ervaring.. En oja, waarschijnlijk moet dan de nokkenasketting ook maar gelijk gedaan worden want ja.. als het ratelt is het niet goed he.. kost je 1.5 uur extra en ketting van 100-120 € en moet hele blok open... Kom ik dus op 500+ euro om eventjes de kleppen te laten stellen.. Want ja meneer, normaal doen we dat in een grote beurt en dan doen we toch al alles.. (bougies, olie, filters..)

Dus daar had ik geen zin in.. is 1/3 van de waarde van de motor... zelf maar doen en leren.. Ik bedoel het is geen onrealistisch bedrag voor een garage misschien, maar de attitude waarmee hij het me aansmeerde hou ik niet van en vind het gewoon veel geld.. Dus ik ben maar weggegaan met alleen de pakking van het deksel bij de NAKS.. nog geen 11 euro..
 
Afgelopen week mijn kuipschade van afgelopen jaar proberen te herstellen. Ik heb meerdere opties overwogen. Nieuw kuipdeel (onbetaalbaar), tweedehands kuipdeel (onvindbaar zonde schade) of laten repareren. Dan probeer ik het liever zelf.

Zo gezegd zo gedaan, allereerst alle benodigdheden besteld. Denk aan lak (spuitbus), schuurpapier, ontvetter, plamuur/filler, tape en kleefdoekjes. Hier was ik incl. verzending €75,- kwijt als ik mij niet vergis.

Er hebben aardig wat uurtjes ingezeten en natuurlijk zie je dat het niet is gedaan door en professional.
Al met al de eerste keer dat ik zoiets onderhanden neem ben ik best tevreden. Ik ben immers ook begonnen met de gedachte: Slechter dan het is kan het niet worden. De kleur wijkt helaas wel iets af van het origineel. Zelf denk ik dat dat komt mede door verkleuring, de motor is immers op leeftijd en de kleur is gemaakt op basis van originele kleurnummers. Je ziet van dichtbij dus nog een klein aansluitingsrandje met het origineel, wellicht kan ik dit als alles 100% droog is nog enigszins weg schuren.

Foto's:

jAx8PSr.jpg

8agJx2Q.jpg

AtGAITi.jpg

z5aeQRI.jpg

YK1YNVN.jpg

LjO6bAE.jpg

Kh2Lqxn.jpg


Zo en nu eerst een biertje! :W
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit hoor, zou er niet te veel om geven dat kleurverschil, niemand gaat naast je motor zitten om erop te letten, en het is idd véél mooier geworden. Prima opgelost!
 
Inderdaad goed gedaan. Het kleurverschil valt niet echt op als het kuipdeel eenmaal gemonteerd is.
Ook mazzel dat je alleen het wit hoefde te fiksen, je kon net langs de sticker afplakken.
 
Afgelopen week mijn kuipschade van afgelopen jaar proberen te herstellen. Ik heb meerdere opties overwogen. Nieuw kuipdeel (onbetaalbaar), tweedehands kuipdeel (onvindbaar zonde schade) of laten repareren. Dan probeer ik het liever zelf.

Zo gezegd zo gedaan, allereerst alle benodigdheden besteld. Denk aan lak (spuitbus), schuurpapier, ontvetter, plamuur/filler, tape en kleefdoekjes. Hier was ik incl. verzending €75,- kwijt als ik mij niet vergis.

Er hebben aardig wat uurtjes ingezeten en natuurlijk zie je dat het niet is gedaan door en professional.
Al met al de eerste keer dat ik zoiets onderhanden neem ben ik best tevreden. Ik ben immers ook begonnen met de gedachte: Slechter dan het is kan het niet worden. De kleur wijkt helaas wel iets af van het origineel. Zelf denk ik dat dat komt mede door verkleuring, de motor is immers op leeftijd en de kleur is gemaakt op basis van originele kleurnummers. Je ziet van dichtbij dus nog een klein aansluitingsrandje met het origineel, wellicht kan ik dit als alles 100% droog is nog enigszins weg schuren.

Foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo en nu eerst een biertje! :W


Geniaal man! Mooi gedaan!

Normaal worden die hele delen in één keer gespoten weer.. maarja dan moet je ook alle stickers er af halen en nieuw kopen.. maar ja dan kan je bijna je hele motor wel opnieuw gaan spuiten.. misschien een iets andere RAL code gebruiken om het toch iets minder blauwwit en iets meer roodwit/geelwit te maken zoals de kuip.. Maar nee.. je hebt het netjes afgeplakt dus het gebied is netjes met lijnen van je kuip al, zou er niks meer aan doen :P

________

Ik heb vandaag wat spannends opgehaald... :X :X :X :X :X

Topkoffertje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Trouwens Simon4all al tijd niet gezien.. 1 maand 11 dagen al niet..
Moeten toch inmiddels al na gaan denken voor een nieuw deeltje..

En dan hier eventjes over een meeting/ritje.. het was het idee toen om het snel te doen, dit is niet gelukt door het weer en drukte.. Maar nu heb ik het zelf echt MEGA-druk. Ben aan het afstuderen voor mijn master, en dat is veel werk zo allemaal in je eentje.. en het wordt alleen maar drukker.. En de enige vrije tijd die ik heb gaat nu in het fixen van de motor en het vrouwtje.. Dus als iemand het op wilt pikken met die rit, prima.. maar ik heb geen tijd meer om het te regelen.. wil best de OP veranderen namens anderen, maar weet niet of ik überhaupt mee kan rijden..
 
Beste cbr-dudes,

Sinds een tijdje ''sputtert'' mijn moto..voornamelijk met optrekken en in de tweede versnelling. ( in de lagere toeren)

Af en toe komt er een benzine damp vanaf.
Zwarte rook bij hoge toeren
Rijdt nu op 180 km op volle tank....voorheen 260 km..
Laatst ging ie hoog stationair draaien 2300 toeren , dus heb ik het lager afgesteld 1400 toeren.

Vanochten draaide hij bij koude motor 3100 toeren :r
Gelukkig zakte hij later af.


Heb nieuwe irridium bougies erin zitten
Luchtfilter is ook nieuw..

Wie o wie heeft een een idee...wat er aan de hand kan zijn..
Voordat ik naar de dealer ga....kan ik het misschien ook zelf oplossen met behulp van jullie.

Betreft een CBR 600f4i. 2001

Thanks... :+


Ze doet het weer!! Was een defecte Fuel Pressure Regulator..deze is vervangen....
Dual Devil bedankt! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan