Spiegel (dek) laag verwijderen

Danton_oud

Die hard MF'er
25 mrt 2009
415
0
Goedemorgen,

Ik heb zojuist een setje Led pijlen ontvangen om aan de binnenkant van mijn spiegels te monteren.

Nu moet ik de zwarte/witte deklaag aan de achterzijde verwijderen zonder dat ik de daadwerkelijke spiegellaag eraf haal.

Heeft iemand tips of ervaring met het verwijderen van deze laag?

Alvast bedankt!
 
Als het goed is is deze laag gewoon een verflaag en de spiegelende laag is waarschijnlijk van zilver of aluminium...misschien dat simpele afbijt werkt??

Misschien een rare vraag maar waarom zou je dat willen doen, je spiegel is dan nog steeds niet lichtdoorlatend denk ik...? :?
 
Als het goed is is deze laag gewoon een verflaag en de spiegelende laag is waarschijnlijk van zilver of aluminium...misschien dat simpele afbijt werkt??

Misschien een rare vraag maar waarom zou je dat willen doen, je spiegel is dan nog steeds niet lichtdoorlatend denk ik...? :?
Volgens mij bedoeld hij met de deklaag de kunststof kap.
Heel duidelijk allemaal :?
 
De spiegelende laag zelf is inderdaad enigszins lichtdoorlatend zodat je het kunt zien als er vanaf de achterkant licht op schijnt. Een van de taken van de beschermlaag achterop een spiegelglas is zorgen dat je er niet meer óók dwars doorheen kunt kijken.

M.a.w. je wilt voor dit doel de beschermlaag achter de spiegelende metaallaag weghalen, maar de spiegel laag zelf laten zitten. Ik vrees alleen dat met verfafbijt de spiegellaag zelf er ook onmiddelijk aan gaat... misschien dat je met een organisch oplosmiddel zoals thinner of aceton wel een heel eind kunt komen.

edit; vergelijk o.a. met spiegelende vizierglazen. vanuit de lichte (buiten)omgeving lijkt het een volledige spiegel, maar van binnen in de helm kun je redelijk normaal naar buiten kijken. Als je in de helm een lamp laat schijnen kun je die echt wel zien van buiten af!!!
 
Laatst bewerkt:
Gaat 100% zeker niet lukken. Die verflaag achterop een spiegel zit er om het zilver te beschermen.
Als je een spiegel met verkeerde kit (niet zuurvrij) plakt, dan zie je dat na circa die maanden.
Als je de verflaag eraf haalt, mocht dat al lukken, en je zit met je vingers aan de zilverlaag dan zie je dat met drie uur...........
Wat jij nodig hebt is een eenrichtingsspiegel. Eenrichtingsspiegel - Wikipedia
 
Oké, ik heb het na een drukke periode eindelijk voor elkaar.

Helaas is het niet goed gelukt om de leds door de spiegel te laten schijnen.
De lichtopbrengst was dusdanig laag dat ik besloten heb om het gewoon weg te schrapen.

Met als eindresultaat :

900jo5.jpg


Owja en de reden waarom is dat ik het 1. mooi vind, 2. duidelijk vind voor mijzelf en 3. mensen achter mij het misschien ook zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan