Remschijf Bandit loopt aan na vervangen band

jaapiekrekel

MF veteraan
13 dec 2010
1.346
4
Purmerend
Iemand enig idee waarom de schijven aanlopen terwijl het wiel al zo strak mogelijk naar links(tellerkant) zit? Het zou nog een mm of 3 naar links moeten..

sccr47.jpg


xmojz5.jpg
 
Neehoor, ik heb gewoon met de slijptol een kleine modificatie voor vlugge jaapie uitgevoerd. Loopt weer vrij, rijdt, draait en remt als een zonnetje :)

edit: sorry ik typ niet zo snel op mijn telefoon..
Hmmm...

Ok dan, zijn we iets wijzer.

Maar wat kan er zo opeens zijn, dat weggeslepen moet worden, na een bandenwissel?

Was er iets verbogen of zo :?
 
de sarcasme pal

Hehehe, scherp op de zaterdag avond! }) :W

Ik ben er zelf niet bij geweest, enkel als hulplijn gefungeerd.
De lagerpassing van het linker wiellager was licht uitgesleten.
Genoeg om het wiellager naar iets naar buiten te laten komen, te kort om hem met vastzetten van de as terug te forceren.
Nieuwe wiellagers erin en verlijmd met Loctite 648, zitten als een huis!
En het wiel staat natuurlijk weer mooi in het midden.

Eind goed, al goed :)
 
Ik krijg toch echt mijn wiel eruit zonder de klauwen te demonteren.Gebeurt op circuit toch vaak genoeg.As eruit,wiel naar voren trekken tot remklauwen van schijf zijn,dan vorkpoten naar buiten draaien met de klauwen erop en wiel eruit.Klaar.
Dat gaat niet als de schijven zo groot zijn dat klauw eerder tegen de velg komt dan dat de schijven er tussen uit zijn.
En je moet het spatbord verwijderen.
In bijna alle gevallen is de 4 bouten van de klauwen er uit draaien een stuk makkelijker en sneller.
 
Dat gaat niet als de schijven zo groot zijn dat klauw eerder tegen de velg komt dan dat de schijven er tussen uit zijn.
En je moet het spatbord verwijderen.
In bijna alle gevallen is de 4 bouten van de klauwen er uit draaien een stuk makkelijker en sneller.

Daar heb je gelijk in maar al heb ik 310mm schijven en gefreesde brembo klauwen met brug het gaat nog steeds.Lastige is het terug plaatsen met zwevende schijven want daarmee stoot je snel tegen je blokken aan.Maar in racerij is het wel handig want het constante wisselen van wielen en dan het demonteren van klauwen is op den duur ook niet fris voor schroefdraad van remklauwbouten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan