Geen vonk tzr250 1988

Marc Waeijen

Rookie
5 jul 2014
1
0
Heythuysen
Hallo,

Mijn tzr250 cc van 1988 heeft 12 jaar stil gestaan. Kreeg hem .snel weer aan de praat echter na ca. 3 minuten sloeg hij af. Geen vonk meer aan beide bougies. Vreemd genoeg startte hij nog 1 x waarna hij weer stil viel na ca. 30 seconden. Ook met nieuwe bougies geen vonk. Hij krijgt benzine want de bougies worden nat. Lijkt mij een gevalletje van los-contact. Ik ben m.b.t. elektra geen kei. Weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken ?

Marc Waeijen
 
mijn voorzichtige inschatting is dat 90 % van dit forum niet weer over welke motor je het hebt, inclusief moi omdat ik ook google erbij pakte ;)

zet er even een foto bij, gaaf ding ;)

ik ga er ook even vanuit dat je de tank hebt gevuld met nieuwe benzine.
met 2takt smering, voor het geval je mengmeringpomp niet meer aangesloten is.

...............Foto ? :) ??
 
Laatst bewerkt:
Haal de stekker van de dodemans knop los en controleer of de betreffende zekering goed contact maakt, een lege accu is geen probleem met deze motor.
Ik heb zelf ook een 2ma.
 
Laatst bewerkt:
Aha, een lekkere twee-takt. Zelf een aantal RD 350 gehad. De onstekingspoelmwilmwelmeen kapot gaan van die dingen. Hoop het niet voor je. Maar eerst alle stekkers loshalen en inspuiten. Kan mij voorstellen dat er hier en daar wel wat corrosie tussen zal zitten.
 
Hallo,

Mijn tzr250 cc van 1988 heeft 12 jaar stil gestaan. Kreeg hem .snel weer aan de praat echter na ca. 3 minuten sloeg hij af. Geen vonk meer aan beide bougies. Vreemd genoeg startte hij nog 1 x waarna hij weer stil viel na ca. 30 seconden. Ook met nieuwe bougies geen vonk. Hij krijgt benzine want de bougies worden nat. Lijkt mij een gevalletje van los-contact. Ik ben m.b.t. elektra geen kei. Weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken ?

Marc Waeijen
tci of cdi?

vonkt hij zonder bougies en bougiedoppen wel?
 
2MAwire.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan